مهدی خان احمدی که در نشست بررسی طرح های آبرسانی به روستاهای محروم در شهرستان نایین سخن می گفت افزود: در مرحله نخست طرح بزرگ آبرسانی به روستاهای کشور، عملیات آبرسانی به 7000 روستا عملیاتی می شود.

وی افزود: این طرح با اجرای ۲۱ هزارکیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث700 هزارمتر مکعب مخزن  ذخیره آب و نیز احداث ۷۸۰ باب ایستگاه پمپاژ آب و با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) ، بسیج سازندگی، قرارگاه خاتم الانبیا، نیروی زمینی و نیروی دریایی و در قالب محرومیت زدایی آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز در این نشست گفت: در طول سال آب مورد نیاز ساکنان بیش از ۳۰۰ روستا در استان از طریق آبرسانی سیار تامین می شود که این تعداد در ماه های گرم سال به حدود ۳۷۰ روستا افزایش می  یابد.

حسین اکبریان افزود: هم اکنون ۹۷۵ روستا به دلیل نداشتن زیر ساخت های مناسب با تنش آبی مواجه هستند و ‌برای غلبه بر این مشکل و آبرسانی پایدار به بیش از 4200  میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: در مرحله نخست طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کشور تعداد ۶۵ روستا در شهرستان های نایین ، فریدونشهر و سمیرم از آب شرب پایدار بهره مند می شوند.

اکبریان اعلام کرد: در قالب این طرح علاوه بر حفر، تجهیز و بهسازی 6 حلقه چاه، ۳۶۱ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، ۱۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره و ۱۰ باب ایستگاه پمپاژ آب نیز اجرا و احداث می شود.

اصفهان_محسن راعی