به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی شازند، مجمع عمومی عادی و فوق العاده سالیانه صاحبان سهام شرکت پتروشیمی شازند، روز چهارشنبه هشتم تیر ماه، با حضور بالغ بر 86 درصدی سهامداران حقوقی و حقیقی در سالن همایش های مرکز اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه پس از ارائه گزارش تصویری از فعالیت ها و عملکرد شرکت پتروشیمی شازند در سال 1400، با حضور نمایندگان صاحبان سهامداران حقوقی ( هیات رئیسه منتخب)، بر اساس دستور جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه، مفاد مجمع از سوی آقای دکتر آستانه نماینده شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی به عنوان رئیس مجمع به اطلاع سهامداران حقوقی و حقیقی رسانده شد.

نماینده شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی طی سخنانی بیان داشت: سال 1400، سالی پر افتخار برای شرکت پتروشیمی شازند بوده است و نتایج تحصیل شده در گزارشی که در اختیار سهامداران محترم می باشد، حاکی از آن است که عملکرد این شرکت در سال گذشته درخشان بوده و نقطه اتکایی است در تاریخ فعالیت این شرکت؛ که جا دارد از زحمات جهادی کلیه تلاشگران، خصوصا اعضای محترم هیات مدیره و کارکنان پتروشیمی شازند تقدیر و تشکر نماییم که چنین عملکرد درخشانی را به منصه ظهور رسانده اند.

ثبت رکورد تاریخی و کم نظیر بیش از 200 هزار میلیارد ریالی پتروشیمی شازند

 در ادامه مهندس ولدخانی مدیرعامل پتروشیمی شازند ضمن تشکر از حمایت های بی دریغ اعضای محترم هیات مدیره و تلاش های شبانه روزی و ماندگار کارکنان تلاشگر شرکت و نیز با تشکر از سهامداران حقوقی همچنین اعضای محترم سازمان بورس و سازمان حسابرسی طی سخنانی به اهمیت جایگاه و نقش تاثیرگذار شرکت پتروشیمی شازند اشاره نمودند و بیان داشتند: این مجتمع عظیم صنعتی با 17 واحد تولیدی و 6 واحد سرویس های جانبی، با ایجاد اشتغال 4 هزار نفری به صورت مستقیم و 100 هزار نفر به صورت غیرمستقیم ، مواد اولیه و میانی مورد نیاز بیش از 5 هزار واحد پایین دستی در کشور را تامین می نمایند و در سال 1400 با وجود مشکلات عدیده اقتصادی اعم از اعمال تحریم های ظالمانه بین المللی و نیز شیوع جهانی ویروس کرونا موفق به ثبت رکورد بی نظیر و تاریخی فروش بیش از 200 هزار میلیارد ریالی شد که این میزان از فروش در عمر کاری شرکت بی سابقه می باشد.

ایشان با بیان اینکه شرکت پتروشیمی شازند بالغ بر 70% از سود هلدینگ شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی را تامین می نماید از نحوه برخی از عدم حمایت ها و عملکردهای گذشته انتقاد نمودند و همچنین از پیگیری ها و حمایت های دکتر خاندوزی وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی در جهت حل برخی از مشکلات تقدیر و تشکر نمودند.

 افزایش 110 درصدی نرخ خوراک در مقابل افزایش 75 درصدی نرخ محصولات تولیدی

مدیرعامل پتروشیمی شازند به موضوع با اهمیت و اساسی تامین خوراک این شرکت اشاره و اظهار داشتند: خوراک این مجموعه از نوع سوخت مایع می باشد و از طریق یکی از برش های نفت خام (نفتا) تامین می شود که البته با افزایش بهای جهانی نفت،  قیمت این نوع خوراک نیز افزایش پیدا می کند. در حال حاضر نرخ خوراک مورد نیاز پتروشیمی شازند حدود 110% افزایش یافته  و این در حالی است که قیمت محصولات تولیدی فقط 75% افزایش یافته است که این امر منجر به ایجاد مشکلاتی برای شرکت شده است؛ اما با وجود مشکلاتی از این قبیل، در راستای ایجاد سودآوری وافزایش  ارزش سود سهام سهامداران گام های موثری برداشته شده است.

رشد 101 درصدی سود تقسیم شده شاراک

یادآور می شود در این جلسه، گزارش فعالیت های هیات مدیره و صورت های مالی سال 1400 شرکت پتروشیمی شازند به تصویب سهامداران حقیقی و حقوقی حاضر در مجمع رسید و این شرکت به ازای هر سهم 6900 ریال سود تقسیم نمود که نشان از رشد 101 درصدی سود تقسیم شده دارد.

همچنین سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و سازمان حسابرسی به عنوان بازرس علی البدل و روزنامه های کثیر الانتشار اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه های رسمی شرکت انتخاب شدند.

همچنین در جلسه مجمع فوق العاده شرکت پتروشیمی شازند که پس از مجمع عمومی برگزار شد، تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس به تصویب حاضرین رسید.

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی