به گزارش اکونا پرس،

اتابک جعفری روز شنبه ۱۱ تیرماه جاری در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: چنانچه قطعی آب احتمالی و موقت در برخی نقاط رخ دهد به دلیل حوادث و مشکلات شبکه آب است و در زمان کوتاهی رفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: تمام پروژه‌های آبی کشور که پیش‌تر متوقف شده بود اکنون در حال پیگیری و اجراست و با همت جهادی تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت  آب و فاضلاب کشور با اشاره به این که در سال های اخیر آبرسانی با تانکر در مناطق مختلف از جمله هفت هزار روستا انجام می گرفته است تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و با اجرای طرح جهاد آبرسانی، پروژه تامین آب آشامیدنی پایدار و دائم به هفت هزار روستا با مشارکت سپاه پاسداران و سه هزار روستا با همکاری بخش خصوصی در حال انجام است و در مجموع بالغ بر ۱۰ درصد پیشرفت دارد.

جعفری خاطرنشان کرد: امسال در مقایسه با سال قبل ۲۶ درصد کاهش بارندگی در کشور گزارش شد و نشان می دهد که بحران خشکسالی در ایران تنها مختص یک سال نیست و ادامه دار خواهد بود.

وی اظهارداشت: برای گذر از این شرایط سخت باید برنامه های جامع و مدون داشته باشیم چرا که در هشت سال اخیر برخی طرح ها تعطیل شده بود.

معاون نظارت بر بهره برداری آب و فاضلاب کشور نیز در این مراسم گفت: در سال های ۱۳۸۹ تا ۱۴۰۰ تعداد ۱۰  تصفیه خانه جدید فاضلاب در سطح استان اصفهان در مدار بهره برداری قرار گرفت که این امر در کاهش آلاینده های زیست محیطی و افزایش سطح بهداشت مردم بسیار موثری بوده است.

هاشم امینی به اجرای پروژه هوشمند سازی شبکه توزیع و خطوط انتقال آب در استان اصفهان پرداخت و افزود: در دهه اخیر به رغم خشک شدن بستر زاینده رود که خشکی چاه های فلمن را به همراه داشت اما به دلیل اجرای پروژه هوشمند سازی شبکه توزیع و خطوط انتقال آب و راه اندازی سامانه تله متری و تله کنترل، زمینه دسترسی پایدار مردم در استان به آب شرب فراهم شد.

 

اصفهان_محسن راعی