به گزارش اکونا پرس،

در این مراسم رییس اتاق بازرگانی اصفهان ایجاد نام و برند تجاری به منظور حضور موفق در بازار جهانی را ضروری دانست و افزود: تنزل رتبه برند ملی ایران در حوزه ارزشگذاری و قدرت برند در بین کشورهای جهان، نشان‌دهنده ضرورت توجه جدی به این حوزه است.

مسعود گلشیرازی ضمن اعلام حمایت فعالان بخش خصوصی اصفهان از جراحی اقتصادی تاکید کرد: توجه جدی به حوزه برند در کنار برنامه‌های اصلاح ساختاری در وزرات صمت درخواست اصلی صادرکنندگان از دولت به عنوان یک سیاستگذار است.  

وی همچنین ضمن اشاره به عدم رعایت حقوق قطعه سازان و مصرف کنندگان توسط صنایع خودرو سازی گفت: الزام تهاتر صادرات قطعه در مقابل واردات خودرو،  راهکار عملیاتی حفظ اشتغال و رقابت پذیری صنعت خودرو و حفظ حقوق مصرف کنندگان خواهد بود تا معزل صنعت خودرو سازی حل شود.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه توجه به تاثیر واردات مواد اولیه پتروشیمی توسط صنایع بالادست بر افزایش هزینه تمام شده واحدهای نساجی، برنامه‌ریزی دقیق و مستمر جهت استفاده حداکثری از فرصت ناشی از پاندمی کرونا بر فتح بازارهای صادراتی، تاثیرات مخرب تصمیمات احساسی و خلق‌الساعه ناشی از تغییرات قیمتی بعضا مواد اولیه بر صادرات و واردات کشور، و توجه به مشکلات قطعه سازان و صنعت خودرو را اهم درخواست‌های فعالان اقتصادی از وزیر صمت برشمرد.

حق اصفهان به درستی ادا نشده است

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان نیز در این جلسه وجود بیش از ۹هزار واحد صنعتی،سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵۷ هزار میلیارد تومان با اشتغالی بالغ بر 280 هزار نفر، رتبه دوم کشور به لحاظ تعداد واحدهای صنعتی و اشتغال و رتبه سوم کشور در حوزه سرمایه‌گذاری را از جمله ظرفیت‌های بی‌نظیر  اصفهان معرفی و تاکید کرد: این توانمندی‌ها حاصل همت فعالان اقتصادی استان است. که فعالیت‌های عمدتا دانش بنیان و ابتکاری در رشد آن تاثیرگذار بوده است.

 امیرحسین کمیلی در ادامه صرف وقت بیشتر و توجه بیش از پیش  وزیر  صمت به اصفهان به منظور بازدید از واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی و آشنایی از مسایل و مشکلات مبتلا‌به صنایع استان را درخواست فعالان اقتصادی اصفهان بیان کرد.

اصفهان_محسن راعی