به گزارش اکونا پرس،

مصطفی دهقانی اظهارکرد: با توجه به حجم بالای سرقت ها و آسیب به بیت‌المال و شبکه های برق و خسارت های ناشی از این سرقت ها به لوازم برقی مردم استان، این امر به دغدغه اصلی مسئولان امنیتی و قضایی و انتظامی استان تبدیل شده است لذا در همین راستا مصوبه کمیته پیشگیری از سرقت استان برگزاری مانورهای ضربتی برای جمع آوری مراکز غیرمجاز ضایعاتی و برخورد با مالخرها بوده که از ابتدای سال جاری شروع شد.

وی گفت:طی این  مانور ضربتی مشترکی که با ۷ اکیپ ۷نفره با حضور شرکت های آبفا مرکزی،گاز،مخابرات و برق باختر،نیروگاه و راه و شهرسازی برگزار شد، ۳۹مرکز خرید سیم و کابل سرقتی در استان شناسایی و بزرگترین حلقه زنجیره مالخرها شناسایی و بیش از ۶تن سیم مسی با ارزش بیش از دو میلیارد تومان کشف و ۸مالخر در این زمینه شناسایی و دستگیر شدند.

وی اعلام کرد: بعد از اخذ مجوزات قضایی در خصوص سیم های مسروقه تمامی سیم ها به ستاد شرکت منتقل شد.

دهقانی گفت: دستگاه های خدمات رسان نیز کشفیاتی از تجهیزات مسروقه مربوط به حوزه فعالیت داشتند که شناسایی و مراتب قضایی آن در حال پیگیری می باشد.

وی یکی از اولویت‌های کاری شرکت‌های توزیع برق را پیشگیری از سرقت و برخورد قاطع با سارقین و مال‌خران در حوزه تجهیزات برق با همکاری نیروهای خدوم انتظامی عنوان کرد و افزود: در این راستا از مردم درخواست می‌شود هرگونه موارد مشکوک را به شماره تماس ۱۲۱ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۲۱ شرکت توزیع برق استان مرکزی اطلاع دهند.