به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و‌امور بین الملل شهرداری اراک، احمد حسنی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: شهدای والامقام ایران اسلامی حق بزرگی بر گردن ما دارند و این امنیت و آرامش را مدیون خون شهدا هستیم. در همین راستا یکی از راه های زنده نگهداشتن آرمان های شهدا و معرفی آنها به نسل امروزی نصب تندیس شهدا در سطح شهر با هدف بزرگداشت یاد و خاطره شهدا است، لذا سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری این مهم را سرلوحه کار خویش قرار داده و از تمام ظرفیت های خود در جهت توسعه و نشر فرهنگ ایثار و شهادت استفاده نموده است.

وی افزود: سردار سلیمانی الگو و اسوه ملت ایران است که نصب تندیس این سردار پرافتخار اسلام و ایران اسلامی و پیرو مکتب سیدالشهدا(ع) باعث افتخار و سربلندی مردم ولایتمدار و شهید پرور کلانشهر اراک می باشد. 

حسنی در ادامه بیان داشت: همزمان با شب عید ولایت و امامت تندیس سردار پرافتخار ایران اسلامی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در محل تقاطع غیرهمسطح سردار مقاومت که به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شده نصب و رونمایی گردید.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در خاتمه افزود: این تندیس پنج و نیم متری که یکی از بزرگترین تندیس های کشور می باشد از جنس بتن مسلح و با روکش فایبر گلاس و به وزن ۶۶۰۰ کیلوگرم  در مدت زمان ۴۵ روز توسط این سازمان ساخته و در کلانشهر اراک نصب گردید.

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی