به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی احمد حیدری" معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو که به استان مرکزی سفر کرده، در حاشیه بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک ،تخصیص پساب در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و ...  را یکی از برنامه‌های مهم وزارت نیرو دانست و اظهار داشت :یکی از راه‌های حفاظت از آب، استفاده از پساب در بخش صنعت، کشاورزی در بخش گیاهان غیر مثمر و فضای سبز به شمار میرود .

در ادامه این بازدید مهندس یوسف عرفانی نسب مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به ارتقای استریم چهارم فاز سوم تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر اراک عنوان کرد:در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب وارد تصفیه خانه فاضلاب می شود که بالاتر از ظرفیت طراحی است و به همین علت شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی  احداث استریم چهارم فاز سوم را در دستور کار قرار داده است . 

وی در ادامه افزود : تا کنون ٧٣ درصد این پروژه پیشرفت فیزیکی داشته و برای  اجرای کامل  فاز چهارم تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک  ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز  است. 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی یادآور شد: پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک ۱۱۰۰ لیتر می باشد که ۱۰۰ لیتر از آن برای کشاورزی و ۱۰۰۰لیتر از این پساب برای تغذیه تالاب میقان استفاده می شود.

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی