به گزارش اکونا پرس،

به گفته سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی تامین اجتماعی استان اصفهان از نظر ارائه خدمات سرپایی در جایگاه سوم کشور قرار دارد به طوری که ۷۳۹ هزار مورد ویزیت امسال در زمینه درمان سرپایی انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۶۱۵ هزار ویزیت انجام شده، حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.

۶ هزار و ۷۳۷ عمل جراحی امسال انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد رشد داشته است.
او می‌گوید: سال گذشته ۴۰ هزار و ۷۷۴ مورد عمل جراحی در مراکز ملکی تامین اجتماعی این استان انجام شده که بیمارستان شریعتی رتبه اول تعداد عمل جراحی را در کشور در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در اختیار دارد.
بیمارستان شریعتی اصفهان از نظر میزان بستری، رتبه اول کشوری سازمان تامین اجتماعی را با ۳۱ هزار و ۸۰۰ بستری به خود اختصاص داده و بیمارستان غرضی به عنوان یکی دیگر از مراکز تامین اجتماعی استان، در رتبه نهم کشور و بیمارستان حضرت زهرا (س) در رتبه شانزدهم کشور قرار دارد.
سال گذشته ۶۶ هزار مورد بستری، ۴۰ هزار عمل جراحی و ۴۳ میلیون ویزیت سرپایی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان انجام شد.
سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: این سازمان با چهار هزار مرکز درمانی در استان از جمله بیمارستان‌ها، کلینیک و داروخانه و قسمت‌های دیگر درمانی قرارداد دارد و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان شاغل هستند که ۷۰۰ نفر از آن‌ها پزشک هستند.
به گفته رجالی درمان تامین اجتماعی شامل ۲ قسمت درمان مستقیم که از طریق مراکز ملکی خدمات ارائه می‌کند و قسمت دیگر درمان غیر مستقیم را در بر می‌گیرد که بصورت خرید درمان توسط مراکز طرف قرارداد با سازمان شامل دانشگاه، مراکز خصوصی، کلینیک‌ها و داروخانه‌ها ارائه می‌شود.

اصفهان_محسن راعی