به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، در این مراسم که در محل این ایستگاه واقع در خیابان آیت‌الله کاشانی برگزار شد،

استاندار اصفهان گفت: در دوره‌های پیشین مدیریت شهری این نگاه حاکم شد که اگر سایر دستگاه‌ها سهم خود در هزینه عملیات عمرانی را پرداخت نکنند، شهرداری نیز وظیفه خود را انجام ندهد که این موضوع منجر به کندی انجام پروژه‌های عمرانی از جمله مترو شد به نحوی که راه‌اندازی آن سال‌ها به طول انجامید.

سیدرضا مرتضوی تأکید کرد: لازم است از ظرفیت تسهیلات بانکی به خوبی استفاده کنیم تا عملیات عمرانی به سرعت انجام شود و متحمل هزینه‌های ناشی از طولانی شدن پروژه‌ها نشویم‌.

مترو در اولویت پروژه‌های عمرانی استان قرار گیرد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان هم خط دو قطار شهری را از پروژه‌های عمرانی بزرگ اصفهان دانست و گفت: قرار است عمده عملیات اجرایی این پروژه در بخش نازک‌کاری طی ۴۰ ماه آینده توسط شرکت مپنا انجام شود که به ۵۹۰ میلیون یورو بودجه نیاز دارد.

محمد نورصالحی افزود: انتظار داریم ایستگاه‌های امام حسین (ع) تا شهید حجازی در دوره فعلی مدیریت شهری تکمیل شود که برای این منظور لازم است مترو در اولویت پروژه‌های عمرانی استان قرار گیرد.

او به ضرورت تامین حداقل ۱۲۰۰دستگاه اتوبوس شهری برای ابتدای مهرماه اشاره کرد و افزود: اکنون بیش از ۳۰۰هزار نفر با اتوبوس در اصفهان تردد می‌کنند و پیش بینی می‌شود این تعداد در سال تحصیلی جدید به حداقل ۶۵۰ هزار نفر در روز برسد.

به گفته نورصالحی، برای بازسازی اتوبوس‌های شهر اصفهان ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است که تأمین آن ضروری است.

محدودیت منابع مالی؛ مهم‌ترین چالش مترو اصفهان

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: مراحل انجام پروژه خط دو مترو با همکاری شرکت مپنا در حال انجام است که پیمانکار ۱۶ ایستگاه این خط مشخص شده و بخش عمرانی ایستگاه عاشق اصفهانی نیز به پایان رسیده است.

سیدمحسن واعظی‌فر با بیان اینکه در مجموع خط دو مترو ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است‌، اضافه کرد: تاکنون یک میلیارد و ۴۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و ۴۶۰ هزار متر مکعب بتن‌ریزی در این مسیر انجام شده است.

او مشکل اصلی قطار شهری اصفهان را کمبود منابع مالی دانست و خاطرنشان کرد: اگر منابع مالی تأمین شود، می‌توان در کمتر از پنج سال عملیات اجرایی خط دو مترو را انجام داد.

لازم به ذکر است، خط دو مترو اصفهان از ایستگاه میدان شهدای خمینی‌شهر تا دارک، از غرب تا شرق اصفهان به طول ۲۴ کیلومتر امتداد می‌یابد و در مسیر خود از ۲۳ ایستگاه عبور می‌کند.

اصفهان_محسن راعی