به گزارش اکونا پرس،

با تولید ۲۰۸۰۰ تن کلاف در تیرماه، رکورد تولید این محصول در شرکت ذوب آهن اصفهان شکسته شد. محمدامین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان در خصوص این رکورد تولیدی گفت: مهندسی نورد از حدود دی ماه سال ۱۳۹۹ افزایش تولید کلاف را در دستور کار قرار داد و تا قبل از آن تولید کلاف به طور میانگین حدود ۱۰۰۰۰ تن در ماه بود که اواخر سال ۱۴۰۰ به حدود ۱۹۰۰۰ تن تولید رسیدیم و در تیرماه سال جاری نیز رکورد ۲۰۸۰۰ تن در انواع سایزهای مختلف ثبت گردید.

وی پارامترهای ارتقاء تولید محصول کلاف را چنین برشمرد : افزایش سرعت خطی و بعضاً رفع ایرادات،مهارت و تجربه بالای پرسنل و همچنین تمرکز بیشتر کارگاه نورد ۳۵۰ بر روی تولید محصول کلاف از جمله دلایل ثبت این رکورد تولید محسوب می شوند.

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه بعد از محصولات ریل و انواع Hها،کلاف سومین محصول با ارزش افزوده تولیدی است،اظهار داشت: محصول کلاف برای اولین بار در حدود سال ۷۸ و به میزان ۲۰۰۰ تن در ماه تولید شد و روند رشد و توسعه تولید را در پیش گرفته است.

این مقام مسئول در خصوص میزان ارزش افزوده محصول صادراتی کلاف نیز بیان کرد : ارزش افزوده کلاف نسبت به میلگرد ساختمانی که با افت شدیدی در قیمت مواجه شده بیش از ۲ برابر است و حاشیه سود بسیار بهتری نسبت به میلگردها دارد. این محصول بر اساس استاندارد ملی ۶۰۳۰ تولید می‌شود و چنانچه مشتری،استاندارد دیگری را برای تولید درخواست نماید، بررسی و برای تولید آن اقدام خواهد شد.

در ادامه حسین مشکین سرپرست نورد ۳۵۰ نیز گفت : با تلاش و کوشش کارکنان این کارگاه، بحمدا… محصول کلاف در تنوع و سایزهای گوناگون از روند تولید بسیار خوبی برخوردار شده است.

وی افزود: از جمله خواص ویژه محصولات کم کربن که کلاف نیز در این دسته قرار می گیرد، کشش پذیری بالای آن تا قطر ۲ میلیمتر به صورت سرد می باشد که کاربرد آن را در صنایع مختلف فراهم می نماید.

 

اصفهان_محسن راعی