به گزارش اکونا پرس،

عملیات اجرایی طرح جهاد آبرسانی به منظور آبرسانی پایدار به ۸۷ روستا در سه شهرستان استان اصفهان با همکاری قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در حال اجرا است.

در نخستین مرحله از اجرای این طرح که در قالب طرح جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور در حال اجرا است، ۸۷ روستا در شهرستان‌های نائین، فریدونشهر و سمیرم از آبرسانی پایدار بهره مند می شوند.
در شهرستان نایین و در مرحله نخست اجرای این طرح، ۳۰۰۰ نفر در ۵۴ روستا از آبرسانی پایدار بهره مند می شود و تاکنون برای اجرای طرح های آبرسانی به مجتمع های روستایی لای سیاه و کوهستان- بهارستان در حدود ۱۵۰۰۰ متر حفاری و ۸۲۰۰ متر لوله گذاری شده است.
در طرح جهاد آبرسانی در این شهرستان علاوه بر حفر و تجهیز دو حلقه چاه آب، ۱۱۷ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، ۳۷۰۰ متر مکعب مخزن و پنج باب ایستگاه پمپاژ نیز اجرا و احداث می شود.
در شهرستان فریدونشهر نیز ۲۳ روستا با اجرای این طرح از آبرسانی پایدار بهره مند می شوند که عملیات لوله گذاری در روستاهای این شهرستان به طول ۱۳۶ کیلومتر انجام می شود و تا کنون ۱۷۴۰۰ متر حفاری و ۳۰۰۰ متر لوله گذاری شده است؛ هم اکنون نیز عملیات حفاری و لوله گذاری در منطقه پیشکوه و مجتمع روستایی برف انبار فریدونشهر در حال اجرا است.
گفتنی است جهاد آبرسانی در این شهرستان با احداث ۲۰ باب مخزن با ظرفیت ۱۳۰۰ متر مکعب و ۹ باب ایستگاه پمپاژ نیز اجرایی می شود.
شایان ذکر است جهاد آبرسانی در شهرستان سمیرم نیز در ۱۰ روستا به طول ۲۷ کیلومتر در آینده‌ای نزدیک آغاز می شود.

 

اصفهان_محسن راعی