به گزارش اکونا پرس،

محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ارائه گزارش هیأت‌مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه برای سال منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ گفت: این افزایش سرمایه به منظور احداث نیروگاه سیکل ترکیبی، خرید ۵۰ دستگاه لوکوموتیو، جبران مخارج انجام‌شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر و جبران مخارج بابت سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته بوده است.

وی افزود: به دلیل محدودیت‌های ناشی از قطعی سراسری برق در کشور و تحت تأثیر قرار گرفتن تولید در شرکت و این که انرژی الکتریکی پیش‌نیاز مهم در توسعه صنعت است و هزینه‌های سنگین توقف خطوط تولید فولاد ناشی از قطعی برق می‌باشد، شرکت فولاد مبارکه درصدد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی است تا تولید برق در نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت اسمی ۹۱۴ مگاوات ساعت و ظرفیت عملی ۷۵۰ مگاوات ساعت را محقق کند تا زمینه افزایش تولید ۵۰۰ هزار تن تختال دیگر را عملیاتی کند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: انعقاد قرارداد خرید ۵۰ دستگاه لوکوموتیو دیزل الکتریک با شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا برای تسهیل حمل و نقل و جابه‌جایی محصولات خود در شبکه ریلی کشور کاهش هزینه‌های حمل(تعداد ۲۹ دستگاه در سال ۱۴۰۱ و تعداد ۲۱ دستگاه در سال ۱۴۰۲ و مجموعاً ۵۰ دستگاه) از دیگر دلایل این افزایش سرمایه است.

طیب‌نیا خاطرنشان کرد: پرتفوی سرمایه‌گذاری شرکت فولاد مبارکه اصفهان، یک پرتفوی استراتژیک در راستای تحقق سیاست‌های مدون بر مبنای نقشه راه سرمایه‌گذاری شرکت می‌باشد؛ سیاست‌هایی نظیر خرید و فروش سهام مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر و … با انجام تحلیل‌های استراتژیک در زنجیره تولید فولاد در گروه فولاد مبارکه انجام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: مشارکت در افزایش سرمایه‌های شرکت‌های سرمایه‌پذیر نیز با هدف حفظ درصد سهامداری و در راستای تحلیل‌های فوق‌الذکر صورت می‌گیرد. سیاست تکمیل زنجیره تولید در سطح گروه منجر به تسهیل عملیات افزایش تولید و در نتیجه افزایش سودآوری می‌گردد و همچنین شرکت فولاد مبارکه اصفهان قصد دارد به منظور تحقق اهداف شرکت‌های زیرمجموعه در راستای افزایش سرمایه‌های در نظر گرفته شده آن‌ها، بخشی از منابع حاصل از افزایش سرمایه پیشنهادی را صرف مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر نماید.

مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار داشت: فولاد مبارکه در این افزایش سرمایه همچنین قصد جبران مخارج بابت سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته را دارد و این در حالی است که در حوزه‌های زیرساختی و زیربنایی در صنعت فولاد کشور گام‌های بلندی برداشته و علی‌رغم اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌های بین‌المللی طی سال‌های گذشته، امروز به نقطه‌ای رسیده که این تحریم‌ها را مدیریت و با حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی را در این عرصه ایفا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، با تصویب افزایش سرمایه ۸۰.۸۸ درصدی فولاد مبارکه از محل سود انباشته در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت فولاد مبارکه، بزرگترین افزایش سرمایه بورس از محل سود انباشته محقق شد.

 

اصفهان_محسن راعی