به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، پیمان عین القضاتی دوازدهم مردادماه ۱۴۰۱ در نشست مطبوعاتی به مناسبت گذشت یک سال از عمر کاری شورای ششم شهر اراک، با اشاره به اینکه کمیسیون تلاش کرد که نشان دهد، شورای شهر، شورای شهرداری نیست، اظهار کرد: رویکرد کمیسیون این بود که جامعه محور بودن شهرداری را تبیین کند و باید به مباحث فرهنگی و اجتماعی شهر توجه می شد.

وی با بیان اینکه تلاش می شود که به سمت شهرسازی اسلامی حرکت کنیم، تصریح کرد: اراک توسعه نامتوازن پیدا کرده و عدالت شهری مغفول مانده است. برای توسعه عدالت باید بودجه محله محوری مدنظر قرار گیرد، متاسفانه در محلات کم برخوردار با فقر امکانات فرهنگی و اجتماعی روبرو بودیم که بر این اساس با نگاه محله محور و مسجد بنیان، تلاش شد که نیازمندی های محله از طریق کارگروه محلات ساماندهی شود، در این راستا ۱۹ مسجد شناسایی شده است و برای رهایی از ساختارهای کاغذی، اپلیکیشن محله من نیز فعال شده و ۳۶۰ خدمت را در محلات رصد می کند.

عین القضاتی با اشاره به اینکه از شهرداری خواسته شد که برنامه های کالبدی خود را در حوزه های فرهنگی و اجتماعی ارائه کند، افزود: در بحث کالبدی و زیرساختی و عمرانی خواستار تعریف فعالیت های عمرانی شدیم که در حوزه فرهنگی، بلک باکس در حال ساخت است و امیدواریم که در انتهای امسال این پروژه بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه ساختمان چندمنظوره کوی امام علی(ع) ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: تاسیس ساختمان چندمنظوره در محله قنات ناصری نیز در دستور کار است و به زودی فعالیت عمرانی آن نیز آغاز می شود.

وی اضافه کرد: افتتاح زمین های چمن مصنوعی کرهرود، کوی امام علی(ع) و شهرک هجرت انجام شده و به زودی زمین چمن شهرک ولیعصر(عج) افتتاح می شود. طی سه ماه آینده زورخانه اراک به بهره برداری می رسد و اولین پارک شطرنج اراک نیز در کوی صنعتی آماده سازی شده است، احداث زمین فوتبال، بسکتبال و والیبال در کوی گردو نیز در دستور کار قرار دارد.

عین القضاتی در خصوص توسعه ورزش های همگانی در شهر گفت: در این راستا از ۳۲ ایستگاه به ۴۲ ایستگاه رسیده ایم و در حوزه اجتماعی نیز مرکز مهر والدین در اختیار سازمان های مردم نهاد قرار گرفت. ساماندهی متکدیان در شهر نیز در حال انجام است و مرکزی برای نگهداری این افراد نیز آماده شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک تصریح کرد: در شهر اراک باید مباحث هویتی تقویت شود، هفته فرهنگی اراک سال قبل برگزار شد و امسال نیز با قوت انجام می گیرد. در اراک باید چهار عنصر کالبدی عمرانی از جمله بازار اراک، خانه های تاریخی، حفظ باغات و قنوات و دره گردو مورد توجه قرار گیرد.وی در خصوص فعالیت های قرآنی، بیان کرد: با استقرار شورای ششم، تصمیم بر رونق بیشتر فعالیت های قرآنی گرفته شد و از طرح های قرآنی حتما حمایت خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: ۱۱ عضو شورا در مباحث استراتژیک و راهبردی هیچ اختلافی ندارند و قطعا در آینده از ظرفیت همه اعضا استفاده می شود.

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی