به گزارش اکونا پرس،

صاحب ارجمند با اشاره به اینکه سود دوره سه ماهه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته که میزان ۲/۵ همت بوده، بیش از ۵ برابر گزارش شده است، تصریح کرد: افزایش کرک اسپرد (رابطه قیمت نفت خام و محصولات نفتی )یکی از دلایل این اتفاق ارزشمند بوده است که البته این مهم منتج به رشد خالص آماری شرکت های دیگر پالایشی شده است. اما می­توان با قاطعیت برنامه­ریزی بهینه تولید، سیستم مدیریت خردمندانه و تلاش مضاعف کارکنان شرکت پالایش نفت اصفهان را از دلایل افزایش قابل توجه سود آن به نسبت دیگر شرکت های پالایش خصوصی برشمرد و ادامه داد: در این مسیر اهدافی همچون افزایش فرآورده های باارزش افزوده بالا و دستیابی به رکوردهای جدید در اهداف مالی و راهبردی شرکت به ثمر نشسته است . همچنین زمینه حرکت رو به رشد و تأمین متوازن ذی نفعان را فراهم کرده است.

مدیر کنترل و نظارت بر مبادلات مواد نفتی نیز اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ و در پی بازنگری ساختار سازمانی و دستور مدیرعامل شرکت، مبنی بر ایجاد اداره کنترل بر مبادلات مواد نفتی، دقت اندازه گیری فرآورده های نفتی و پایش سامانه های اندازه گیری بسیار افزایش یافت.

حمید کمالی تأکید کرد: به طور حتم این حرکت ارزشمند موجب افزایش مقدار فروش ناشی از دقت اندازه گیری خواهد شد و در نهایت مقادیر فروش در سه ماهه های آتی سال جاری نسبت به مدت زمان های متناظر ۱۴۰۰ افزایش  خواهد داشت.

رئیس بازاریابی و فروش شرکت پالایش نفت اصفهان طی سخنانی با بیان اینکه پالایشگاه بزرگترین تولید کننده وکیوم باتوم(ته مانده برج خلأ) در کشور است، گفت: تا سال ۱۴۰۰ به دلیل محدودیت در تحویل تانکری تنها به میزان ۱۰۰ تحویل تانکر داشت.اما خوشبختانه با حمایت مدیریت و همت کارکنان این تعداد به ۲۰۰ تانکر افزایش یافت.

ابراهیم کاویانی پور در ادامه برنامه ریزی جدید برای فروش و تغییر قیمت گذاری را دلیل افزایش سود این شرکت دانست.

احسان رحیمی رئیس برنامه ریزی تولید و اختلاط مواد نفتی نیز اذعان داشت: یکی از کارهای ارزنده انجام شده در سطح شرکت ارائه مدل بهینه تولید فرایند و محصولات توسط متخصصان پالایشگاه است، در سه ماه نخست سال جاری به استناد این مدل شاهد افزایش سود اوری ناشی از کاهش محصولات بارزش کمتر و افزایش محصولات کیفی بوده ایم.

رئیس برنامه ریزی، تحلیل سیستم ها و توسعه سامانه های شرکت پالایش نفت اصفهان نیز سال ۱۴۰۱ را از منظر تحقق شاخص های مالی بسیار پربار پیش بینی کرد و ابراز امیدواری نمود: ان شاالله با مدیریت تحول گرا و تلاش مجدانه کارکنان متعهد و متخصص خود، روند رو به رشد شاخص ها تداوم داشته باشد.

مصطفی نظری در ادامه ترسیم چشم انداز پتروپالایشی، تحقق سود ۱/۵ میلیارد دلاری و ضریب پیچیدگی بالای ۱۲ در افق ۱۴۰۵ را نشانه ای از توانمندی سیستم مدیریت شرکت برشمرد و با روند رو به رشد و متعالی پالایشگاه، آن را کاملا دست یافتنی دانست.

وی تصریح کرد: با تحقق چشم انداز شرکت، در طلیعه بامداد آن روز، هلدینگ پتروپالایشی شپنا بر فراز قله های موفقیت خواهد نشست.

 

اصفهان_محسن راعی