به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، فدوی، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری با اشاره به اینکه تعداد ناوگان سامانه هوشمند جمع آوری پسماند خشک «اکو» دو برابر شده است، گفت: نوزدهم خرداد ماه گذشته اپلیکیشن اکو با پنج خودرو جمع آوری کننده پسماند، کار خود را در اراک آغاز کرد و امروز با گذشت دو ماه به دنبال استقبال مناسب شهروندان اراکی تعداد ناوگان فعال این سامانه به ۱۱ خودرو افزایش پیدا کرده است. 

وی ادامه داد: خط تفکیک پسماندهای خشک با ظرفیت ۸ تن به صورت روزانه درحال فعالیت است و انتظار میرود با توجه به حسن توجه مناسب شهروندان به مبحث تفکیک از مبدا در آینده ای نزدیک، ظرفیت این خط تفکیک نیز افزایش پیدا کند. البته هنوز از تمام ظرفیت این خط تفکیک هشت تُنی استفاده نمیشود اما به هر سو با برنامه ریزی و آینده نگری آماده پشتیبانی کامل از نیاز های پروژه تفکیک از مبدا پسماندهای خشک هستیم. 

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک در بیان آمار فعالیت سامانه هوشمند تفکیک از مبدا پسماند های خشک، اظهار کرد: در دو ماه گذشته بیش از ۳۶۰۰ نفر از همشهریان محترم در اپلیکیشن اکو ثبت نام کردند و تا به امروز ۳۸۱۷ درخواست جمع آوری و خرید پسماند های خشک ثبت شده است. 

فدوی افزود: تا به امروز پس از ثبت درخواست های شهروندی بیش از ۷۱ تن پسماند خشک از سطح شهر اراک مورد خریداری قرار گرفته که نشان میدهد به صورت میانگین روزانه یک تن پسماند خشک جمع آوری شده است که همین موضوع گواهی بر موفقیت اجرای طرح تفکیک از مبدا سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک توسط اپلیکیشن اکو است. 

وی حجم قابل توجه جمع آوری شده پسماندهای خشک از اصناف را ستودنی دانست و گفت: اگر بخواهیم آمار های شهر اراک را که جمعیت پانصد هزار نفری دارد با شهری مانند مشهد که بیش از سه میلیون جمعیت دارد، مقایسه کنیم در خواهیم یافت که پس از درخواست های شهروندان مشهدی تنها دوازده تن و پانصد کیلوگرم پسماند خشک جمع آوری شده ولی در مقابل پیرو همین درخواست ها در اراک سیزده تن و هفتصد کیلوگرم جمع آوری ثبت شده است. 

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک در پایان تاکید کرد: باعث خوشحالی و افتخار ما است که شهروندان اراک چند برابر سایر شهرهای کشور، اهمیت بحث تفکیک از مبدا پسماند های خشک را درک کردند و به محیط زیست شهری خود احترامی بسیار میگذارند.

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی