به گزارش اکونا پرس،

مدیرعامل آبفای استان اصفهان از پیشرفت ۷۰ درصدی سازه ای تصفیه خانه فاضلاب چادگان خبر داد.
حسین اکبریان در بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری از فرآیند احداث تصفیه خانه فاضلاب چادگان، گفت: احداث این تصفیه خانه از سال۱۳۹۲ با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال آغاز شده و هم اکنون به لحاظ سازه ای به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
وی افزود: برای برخورداری مردم چادگان از خدمات شبکه فاضلاب باید ۵۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه فاضلاب اجراء شود که تاکنون ۳۴ کیلومتر خط انتقال و شبکه فاضلاب در این شهرستان اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اعلام کرد: برای تکمیل سازه، تهیه و نصب تجهیزات الکترومکانیکال و سایر ملزومات و اجرای مابقی شبکه فاضلاب و همچنین احداث دو باب ایستگاه پمپاژ فاضلاب مبلغ ۲۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .
اکبریان گفت: این پروژه با سیستم لجن فعال و تصفیه تکمیلی uf ( فیلتراسیون ) که یکی از پیشرفته ترین سیستم های تصفیه فاضلاب است، با ظرفیت تصفیه ۲۳۳۰ متر مکعب در شبانه روز با دو مدول عملیاتی شده است.
وی به طرح جمع آوری و دفع فاضلاب شهر رزوه پرداخت و بیان کرد: مطالعات طرح جمع آوری و دفع فاضلاب شهر رزوه به طور کامل انجام شده و نیاز به ( ماده ۲۳) جهت ردیف دار نمودن اعتبار است.
مدیرعامل آبفای استان اصفهان در ادامه بازدید زینلیان از چگونگی خدمات رسانی آبفا در منطقه چادگان به طرح های آبرسانی به روستاهای مجتمع سینه کوه اشاره کرد و اظهار داشت: طرح آبرسانی به ۵ روستای مجتمع سینه کوه با اجرای ۱۸ کیلومتر خط انتقال همچنان ادامه دارد که با تکمبل این پروژه ۵ هزار نفردر این مجتمع از آب شرب پایدار برخوردار می شوند، این درحالیست که هم اکنون سه روستای علی عرب ، ده کلبعلی و معروف از مجتمع سینه کوه دارای آب شرب پایدار هستند.
وی در خصوص آبرسانی به مجتمع چنارود جنوبی که شامل بخش خرسانک ها ، هرمانک ها ، دولت آباد ها و مناطق عشایر نشین است، اظهار داشت: برای تامین آب پایدار این مجتمع های روستایی و مناطق عشایر نشین حفر یک حلقه چاه در دستور کار قرار گرفت و با همکاری امور عشایر عملیات فاز یک تامین پایدار آب شرب ساکنان این مجتمع روستایی و مناطق عشایر نشین عملیاتی شده است.
اکبریان افزود: مجتمع چنارود جنوبی دارای ۱۵ روستا با ۳۱۰ خانوار و با جمعیتی بالغ بر ۱۱۰۰ نفر است که حدود ۴۰۰ نفر از عشایرنیز در فصول گرم در این مناطق ساکن هستند.
وی با بیان این که برای تامین پایدار آب شرب مجتمع چنارود جنوبی به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است خاطر نشان ساخت: برای تکمیل این پروژه باید ۲۲ کیلومتر خط انتقال، ۴ کیلومتر شبکه توزیع آب اجراء شود و همچنین احداث دو باب مخزن ۱۰۰ متر مکعبی ، یک باب مخزن ۵۰ متر مکعبی و احداث یک باب پمپاژ ثانویه نیاز است.
مدیرعامل آبفای استان اصفهان اصلاح و تعویض شبکه فرسوده آب شرب شهرها و روستاهای شهرستان چادگان را ضروری دانست و تصریح کرد: در حال حاضربرای اصلاح و نوسازی ۴۰ کیلومتر از شبکه فرسوده آب این شهرستان به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

اصفهان_محسن راعی