به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اداک، دکتر کریمی در جلسه روز گذشته صحن علنی شورای شهر در خصوص تملک خانه تاریخی محسنی واقع در خیابان محسنی بیان کرد: سه نفر از کارشناسان رسمی در تاریخ ۲۴ خردادماه طی نامه ای اعلام کردند که هر متر از خانه تاریخی محسنی ارزشی معادل ۱۲.۵ میلیون تومان دارد که در واقع قدر و سهم اداره کل آموزش و پرورش که بالغ بر حدود ۴۰ درصد از بناست مبلغی حدود ۲۹ میلیارد تومان برآورد می شود. 

شهردار اراک بیان کرد: سیاست شهرداری در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی و ناوگان راهسازی با توجه به بازسازی نشدن این ناوگان در سال های گذشته، بازسازی این ناوگان بود که خوشبختانه این اقدام در حوزه حمل و نقل عمومی انجام شده است، اما در حوزه ناوگان راهسازی وضعیت خوبی را شاهد نبودیم و نیاز بود که ناوگان سازمان عمرانی و بازآفرینی از محل تسهیلات، اصلاح و نوسازی شود و در نظر است که با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار، تجهیز ناوگان سازمان انجام گیرد و در نظر است با عقد قرارداد با شرکت هپکو ۱۳ دستگاه انواع غلتک، غلتک ویبره خاک، لودر، بیل زنجیری، اسکید لودر و بکهو لودر به مبلغ ۴۲ میلیارد تومان تامین شود.

دکتر کریمی در خصوص کمک شهرداری به ستاد اربعین استان، اظهار کرد: در راهپیمایی اربعین، شهرداری اراک در شهر مرزی مهران مستقر است و در واقع استان مرکزی یکی از استان های معین ایلام است که در بحث اربعین خدمات ارائه می دهد.

وی گفت: امسال به مانند سال های گذشته موضوع نظافت شهر مرزی مهران و تامین برخی از تجهیزات بر عهده ماست. ۶۰ نفر پاکبان برای نظافت و ۲۰ نفر عوامل اجرایی و راننده و عوامل کارپرداز برای حدود دو هفته مشغول خدمات رسانی در این راستا خواهند بود.

شهردار اراک اضافه کرد: در این راستا لیستی از نیازمندی ها و نیروهای اعزامی به مهران تهیه شده که هزینه ای بالغ بر ۲۵۷ میلیون تومان به دنبال دارد.

وی در جریان ارائه گزارش هفتگی شهرداری بیان کرد: پروژه میدان امام حسین(ع) باید طبق زمانبندی، در پایان شهریور ۱۴۰۲ بهره برداری شود که قطعا این امر محقق می شود، اما مشکل اصلی به رفع معارضین باز می گردد، پروژه تاکنون ۳۲.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، معارضین برق و معارضین لوله انتقال گاز کاملا رفع شده اند و تنها معارضین مخابرات و آب باقی مانده اند که کار در جریان قرار گرفته است.

دکتر کریمی گفت: شرکت مخابرات در یک برآورد به جهت رفع معارضین رقمی حدود ۲۸ میلیارد تومان را از شهرداری طلب کرد که طی مذاکراتی، این مسئله حل شد و تنها اقدام به تامین تجهیزات فیبر نوری با سقف ۵ میلیارد تومان برای مخابرات خواهیم کرد.

وی در خصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح امام خمینی(ره) گفت: در این راستا منتظر هستیم که دستگاه حفاری پروژه های خود را انجام دهد و سپس به این پروژه منتقل شود، البته میلگردهای پروژه خریداری شده است.

شهردار اراک با بیان اینکه پروژه ساختمان اداری شهرداری منطقه دو به پیشرفت ۹۵ رسیده است، افزود: ساختمان اداری شهرداری منطقه سه به پیشرفت ۶۸ درصدی رسیده است و امیدواریم که تا پایان سال افتتاح شود و پروژه زورخانه مرکزی اراک به ۹۹ درصد پیشرفت رسیده و البته خرید تجهیزات باقی مانده است.

وی با بیان اینکه بازارچه خیابان جهانگیری و کوی پردیس نیز در حال اجراست و اسکلت مجتمع چند عملکردی کوی علی بن ابیطالب(ع) به صورت کامل انجام گرفته، گفت: پیاده راه سازی خیابان محسنی نیز در دست اقدام است، همچنین پروژه بلک باکس حتما امسال بهره برداری می شود و پیشرفت فعلی آن ۶۵ درصد است و برای خرید تجهیزات داخلی ان نیز اقدام می شود.

دکتر کریمی با اشاره اینکه در یک هفته اخیر ۵۲ هزار و ۲۰۰ تن آسفالت در سطح شهر اراک پخش و توزیع شده است، افزود: در بحث سیل، شهرداری بالغ بر ۵۵۸ اصله درخت آسیب دیده را مدیریت کرد و در واقع ۶۵ اصله درخت ریشه کن شدند، همچنین در بحث آب گرفتگی معابر نیز نقاط دچار مشکل شناسایی شده و به سرعت ساماندهی می شوند.

اراک- خبرنگار - سید محسن  موسوی