به گزارش اکونا پرس،

مهرداد تولائیان در این نشست گفت : پروژه تعویض بالک های بخش فولادسازی ذوب آهن برای اولین بار در کشور و با تکیه بر دانش و توانمندی کارکنان بخش های مختلف کارخانه در دستور اجرا قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پروژه مذکور هشت بخش دارد و نشست امروز مربوط به بخش شماره یک است و تجربیات حاصل از آن در مراحل بعدی نقش بسزایی دارد،افزود : پروژه تعویض بالک های بخش فولادسازی که از شنبه پنجم شهریورماه آغاز می شود، به صورت مستقیم بر خط تولید تاثیر گذار است و به دلیل گسترگی و احجام آن ممکن است نکات غیرقابل پیش بینی داشته باشد و لذا از همکاران بخش های مختلف کارخانه درخواست دارم تا انتهای این پروژه با معاونت بهره برداری همکاری لازم را داشته باشند تا این فرایند بدون حادثه و با کیفیت کامل به پایان برسد.   

 سیاوش خواجوی مدیربخش فولادسازی ذوب آهن نیز در ادامه گفت : با تغییر در ظرفیت کنورتورها و احداث ایستگاه های جدید ریخته گری در بخش فولادسازی،ظرفیت تولید کارخانه افزایش پیدا کرد که این موضوع بارگذاری و تردد بار بیشتر بر روی بالک ها و سازه های بخش را در پی داشت و به مرور زمان اشکالاتی ایجاد شد و لذا تعویض بالک ها در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این پروژه تعویض بخش های مختلفی از کارخانه را تحت تاثیر قرار می دهد،خاطر نشان کرد :  طبق گراف زمان بندی ۲۶ روزه در نظر است این پروژه با همکاری شرکت توسعه و صنعت لنجان به عنوان پیمانکار انجام شود.

مدیر بخش فولادسازی شرکت اظهار داشت : در فاز اول این پروژه تعویض بالک ها مقرر است،بالک های سمت راست در قسمت شمال کارگاه و به طول ۴۸ متر تا ابتدای ایستگاه ریخته گری شماره شش تعویض می شوند.  

محمدرضا یزدان پناه مدیر برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات نت مکانیک شرکت نیز اضافه کرد : قدیمی ترین  بالک های زیر جرثقیل های مذاب بر بخش فولادسازی در ۱۴ دهانه  با طول های ۱۲ و ۲۴ متری  در سال ۱۹۶۹  نصب شده اند که بعد از ۵۳ سال کار متوالی قرار است توسط پرسنل مدیریت مهندسی نت و پیمانکار عملیات نگهداری و تعمیرات بخش‌های تولیدی( شرکت توسعه صنعت لنجان) تعویض می شوند و با توجه به بیش از نیم قرن کار مستمر جرثقیل های مذاب بر و از طرف دیگر اجرای پروژه فوق در زمان تولید بخش فولادسازی و نیز صعوبت عملیات مونتاژ در ارتفاع ۳۵ متری، یکی از پروژه های کم نظیر و بی سابقه در سطح کشور  محسوب می شود .

وی بیان کرد :  این پروژه طی هشت فاز اجرا می شود که به امید خدا اولین فاز آن در تاریخ ۵ شهریور ماه ، مشتمل بر تعویض ۷ عدد بالک با طول های ۱۲ متر ۲۴ متر در سمت شمال سالن ریخته گری مداوم و در دو محور ۱۹و ۲۴ بطور همزمان و در مدت زمان ۲۶ شبانه روز انجام خواهد شد.   

مدیر برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات نت مکانیک شرکت خاطر نشان کرد : از اردیبهشت ماه سال جاری کار مطالعه نقشه ها و تجهیز کارگاه و عملیات مقدماتی جهت ساخت و نصب سازه های تقویتی مورد نیاز شروع گردیده است و فاز بعدی یعنی عملیات دمونتاژ بالکهای قدیم،هفته آینده و با استقرار دو جرثقیل ۱۲۰ تنی استیجاری شروع می شود.

شایان ذکر است در این نشست هماهنگی،  مدیران و مسئولین بخش های مختلف در خصوص کم و کیف اجرای این پروژه تعمیراتی به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

 

اصفهان-محسن راعی