به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازاداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، علی‌اصغر غفاری، گفت: بر اساس جلساتی که با حضور مسئولان مجموعه شهرداری و اداره کل آموزش‌ و پرورش برگزار شد، بیش از هزار دستگاه خودروی سواری شخصی و ون آمادگی خود را برای سرویس‌دهی به مدارس اعلام کرده‌اند و در این زمینه با مشکلی روبه‌رو نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه برای رفاه دانش‌آموزان و دانشجویانی که قصد استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی را دارند نیز تمهیداتی اندیشیده شده است، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۷۵ دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر مشغول فعالیت است که ۳۰ اتوبوس و میدل‌باس به این تعداد افزوده خواهد شد و ما در تلاش هستیم تا مهرماه، پلاک‌گذاری این وسایل حمل‌ونقل عمومی انجام شود و با توجه به اینکه همزمان در حال انعقاد قرارداد برای تأمین نیروی انسانی هستیم، به محض انجام این مراحل، اتوبوس‌های جدید به فراخور نیاز هر منطقه در قسمت‌های مختلف شهر تقسیم می‌شود.

رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک اظهار داشت: شهرداری اراک با یک شرکت معتبر برای هوشمندسازی سیستم حمل‌ونقل عمومی قرارداد بسته است که نحوه عملکرد این شرکت متفاوت از شرکت فراکارت است، اما بر اساس مذاکرت انجام شده، مقرر شده است فراکارت‌های قدیمی که نزد شهروندان است، همچنان فعال باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل بالا بودن هزینه صدور کارت‌های جدید در حال پیگیری هستیم که امکان استفاده از کارت‌های بانک تجارت در شبکه پرداخت الکترونیک اتوبوس‌های عمومی به عنوان راهکاری جایگزین فراهم شود.

غفاری تصریح کرد: پرداخت الکترونیک تنها بخشی از طرح هوشمندسازی سیستم حمل‌ونقل عمومی در شهر است که سعی داریم با اجرای آن تا مهرماه امسال، در راستای کاهش مشکلات تردد دانش‌آموزان و دانشجویان گام برداریم.

وی ادامه داد: طرح هوشمندسازی سیستم حمل‌ونقل عمومی تنها به پرداخت الکترونیک محدود نخواهد شد و در فازبندی‌های مشخصی هوشمندسازی مسیر اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهری در آن دیده شده است؛ علاوه بر آن، عملیات پیاده‌راه‌سازی معابر شهر در حال اجرا است تا از این طریق نیز از ترافیک هسته مرکزی شهر و آلودگی هوا بکاهیم.

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی