به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین المل شهرداری اراک آتش پاد سوم محسن فضلی سرپرست سازمان با اعلام این خبر اظهار داشت: از مجموع عملیات های آتش نشانان در مردادماه سالجاری، 110 مورد مربوط به عملیات خاموش سازی آتش و 211 مورد آن در زمینه امداد و نجات بوده که در تمامی این حوادث نیروهای عملیاتی سازمان نشانی اراک با حضور به موقع خود اقدام به امدادرسانی کردند.

وی افزود: از مجموع 110 مورد آتش سوزی رخ داده در شهر اراک در مردادماه، بیشترین موارد مربوط به فضای سبز، باغ و مراتع با 35 مورد، 26 مورد مربوط به منازل مسکونی، تجاری، اداری، کارگاه و انبار، تعداد 15 مورد مربوط به خودرو و وسائط نقیله، 6 مورد مربوط به سیلندرگاز و مخازن سوخت و مابقی نیز سایر موارد از قبیل ضایعات و محوطه باز بوده است.

فضلی همچنین از انجام 211 مورد عملیات امداد و نجات و نیز 131 مورد خدمات ایمنی در مدت زمان یاد شده خبر داد و افزود: از این تعداد 48 مورد زنده گیری و رهاسازی حیوانات خطرناک و آزار دهنده، 41 مورد امداد آسانسور، 14 مورد سوانح خودرویی، 10 مورد گیرکردن انگشتر و اعضای بدن، 8 مورد نشت گاز و مایعات سوختنی از خودرو و مابقی آنها مربوط به سایر موارد بوده است. خدمات ایمنی نیز شامل استقرار خودرو در اماکن مختلف جهت تأمین ایمنی می باشد.

وی با اعلام اینکه خوشبختانه شاهد کاهش 10 درصدی حوادث مردادماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل می باشیم، اظهار داشت: در این عملیات ها 194 نفر از شهروندان نجات یافتند و 22 نفر که عمدتا مربوط به سوانح خودرویی می باشد مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند. متاسفانه این حوادث منجر به فوت 4 نفر از هموطنان گرامی شده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی تصریح کرد: با توجه به کم رنگ شدن بیماری کرونا و خارج شدن شهر اراک از محدوه خطر، برنامه های آموزشی این سازمان به صورت حضوری آغاز خواهد شد و در یک برنامه ریزی مدون آموزش شهروندی و کارکنان ادارات که درخواست برگزاری آموزش داشته باشند از سر گرفته خواهد شد. همچنین مدرسه همیار آتش نشان نیز که طی مدت بیش از دو سال به علت شیوع ویروس کرونا از حضور نونهالان محروم بود، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد تا کودکان و نونهالان عزیز با حضور در این مدرسه، در فضایی شاد و مفرح با اصول ایمنی آشنا شوند.

فضلی در پایان خاطرنشان کرد: در این مدت توسط کارشناسان اداره پیشگیری سازمان 116 مورد بازدید پیشگیرانه از مراکز مختلف و مجتمع های مسکونی به عمل آمد و نیز پس از بازدیدهای ایمنی از چندین مجتمع مسکونی و تست موارد ایمنی، برای آنها تأییدیه ایمنی صادر گردید.

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی