به گزارش اکونا پرس،

حمید رضا ملکی در جریان سفر به ساوه و بازدید از چند واحد صنعتی عنوان کرد :در خصوص سیاستهای وزارتخانه مبنی بر ضرورت تکمیل ظرفیت های واحدهای صنعتی  و آن دسته از واحدهایی که با حداقل ظرفیت فعالیت میکنند هستیم .

وی اظهار داشت :امیدواریم با بررسی های  میدانی و اشراف به مشکلاتی که صنایع خودرو سازی و غذایی شهرستان ساوه که مورد بازدید قرار گرفتند در خصوص ظرفیت های خالی وجود دارد   بتوانیم جهت فعالسازی حداکثری ظرفیت تولیدشان گام های موثری برداریم .

مشاور وزیر صنعت و معدن اذعان داشت:از محل منابع تبصره 18 که با هدف فعالسازی ظرفیتهای خالی صنایع و رفع مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش مورد استفاده قرار میگیردبه این ترتیب که 30 در صد به عنوان سرمایه ثابت و 70 درصد به عنوان سرمایه در گردش پرداخت خواهد شد و برای این هدف 2 هزار میلیارد تومان به استان مرکزی اختصاص یافت .

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان  سفر مشاور وزیر صمت گفت:  دولت سیزدهم با توجه به وجهه مردمی بودنش باید بجای پاروزنی، نقش سکانداری را در زمینه سیاست گذاری، تسهیل گیری و تنظیم امور داشته باشد.

حجت الاسلام محمد سبزی افزود: دولت می تواند با بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی درزمینه اتخاذ تصمیمات و همچنین توزیع منابع مالی مانند سرمایه در گردش نسبت به مردمی سازی اقتصاد اقدام کند.

وی با قدردانی از سفر مشاور وزیر صمت به ساوه و بازدیدهایی که از صنایع خودرویی و غذایی شهر صنعتی کاوه داشت، افزود: با توجه به نزدیکی شهرستان های ساوه و زرندیه به پایتخت و وجود صنایع بزرگ در این مناطق، سفر وزاری مربوطه و معاونین آنها به سهولت می تواند انجام شود و با شنیدن سخن صنعتگران و اشراف به مشکلات، می توانند این موارد را در تصمیم گیری و سیاست‌گذاری های خود اعمال کنند.

سبزی ادامه داد: همراهی دولت و صنعتگران سبب رفع بسیاری از مشکلات بر سر راه تولید به خصوص نقدینگی خواهد شد و بدون تردید چنین بازدیدهایی منشأ برکات برای ارتقای تولید و اشتغال منطقه است.

به گفته وی، بیش از ۷۰ درصد جمعیت ساکن در شهرستان ساوه را کارگران شاغل و بازنشسته تشکیل می دهد که در زمینه دستمزدها و معیشت دارای مشکلاتی هستند؛ از این رو لازم است به مسائل این قشر زحمتکش رسیدگی شود و دولت و مجلس باید در تصمیم گیری های خود این نکته مهم را مدنظر قرار دهند زیرا توسعه هرچه بیشتر صنعتی مستلزم رفع این مشکلات است

ساوه- خبرنگار - حوا احمر