به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، علی‌اصغر غفاری اظهار کرد: افزایش سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری جهت بهره‌برداری سریع‌تر از این پروژه‌ها در عین رعایت اصول فنی و افزایش کیفیت اجرایی، از مهم‌ترین اولویت‌های کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و شهرسازی در سال دوم فعالیت ششمین دوره از شورای اسلامی شهر اراک است.

وی ادامه داد: در همین راستا افزایش کیفیت روسازی معابر با رعایت مرحله‌بندی فنی و اجرایی کردن طرح بازیافت آسفالت، افزایش سطح ایمنی معابر و ترددکنندگان از طریق احیای خط‌کشی‌ها، نصب و تعمیر تابلوها و علائم، اصلاح هندسی مقاطع در صورت لزوم، نصب دوربین‌های کنترل سرعت و نصب پل‌های عابر پیاده در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: پیگیری گسترش حمل‌ و نقل پاک از جمله احداث پیاده‌راه و مسیرهای تردد دوچرخه، پیگیری جدی ورود اتوبوس‌های خریداری شده به ناوگان حمل‌ونقل عمومی و بازبینی مسیرها و ایستگاه‌های اتوبوس جهت افزایش خدمت‌رسانی به شهروندان از دیگر اولویت‌های کمیسیون در سال جاری است.

وی ادامه داد: در حوزه حمل‌ونقل عمومی شهر، طرح هوشمندسازی از اولویت‌های مهم مدیریت شهری است که امیدواریم در سال جدید فاز اول آن اجرایی شود.

غفاری تاکید کرد: در حیطه معماری و شهرسازی نیز با چالش‌های بسیاری مواجه بودیم که در تلاش هستیم با مجموعه اقداماتی که در دستور کار شورای اسلامی شهرداری قرار گرفته است، جهت رشد متوازن ساخت‌وسازهای شهری و جلوگیری از تخلفات ساختمانی گام برداریم.

وی اضافه کرد: در همین راستا پیگیری طرح عقب‌نشینی املاک و تعریض معابر برحسب اولویت‌های تعیین شده در شورای اسلامی شهر، پیگیری رفع ایرادهای طرح جامع جدید شهر اراک که بخشی از آنها در طرح تفصیلی امکان‌ پذیر است، پیگیری تصویب و اجرای آئین‌نامه ساماندهی نماهای ساختمانی که در حال طی مراحل پایانی بررسی آن در کارگروه سیما و منظر شورای اسلامی شهر هستیم، در دستور کار شورای اسلامی شهر اراک قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون فنی، عمران و‌‌ شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: افزایش سطح تعامل دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان با یکدیگر در حوزه مدیریت شهری نیز از جمله موارد مؤثر در بهبود کیفیت و سرعت پروژه‌های شهر است که در سال جدید بیش از پیش مورد توجه شورای اسلامی شهر اراک خواهد بود.

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی