به گزارش اکونا پرس،

دکترمیر هاشم موسوی در بازدید از درمانگاه تخصصی شماره یک خمینی شهر اظهار داشت: در راستای رفع مشکل بیمه شدگان تامین اجتماعی با تنها بیمارستان خمینی شهر که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است، تفاهم نامه ای منعقد تا طی آن فرانشیز بستری بیمه شدگان به صفر برسد.

وی با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان در قالب نظام  سطح بندی وزارت بهداشت امکان‌پذیر است، افزود: رویکرد تامین اجتماعی بجای ساخت بیمارستان، خرید راهبردی خدمات است.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی کشور، توسعه خدمات را رویکرد این سازمان عنوان کرد و ادامه داد: وضعیت درمانی و خدماتی مراکز درمانی تامین اجتماعی را از نظر کمی و کیفی مورد بررسی قرار داده‌ایم و بدنبال شناسایی نواقص و رفع کمبود ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه تا یکماه آینده کمبود تجهیزات پزشکی درمانگاه تخصصی شماره یک خمینی شهر رفع خواهد شد، گفت:بزودی این بیمارستان مجهز به دستگاه OPG خواهد شد.

در طرح دارویار 366 قلم دارو تحت پوشش بیمه

وی با اشاره به طرح دارویار گفت:  ۳۶۶ قلم دارو تحت پوشش بیمه قرار گرفته که مابه‌التفاوت آن در قالب یارانه دارو توسط سازمان برنامه و بودجه به بیمه ها پرداخت  و به موازات آن پرداخت هزینه دارو از جیب مردم کاهش می یابد.

وی افزود: تعداد اقلام دارویی تحت پوشش بیمه نیز افزایش یافته از جمله  ۴۷ داروی جدید بیماران خاص که تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی کشور افزود: تجهیز مراکز درمانی تأمین اجتماعی به  تجهیزات پیشرفته در دستور کار قرار گرفت که در این راستا اقدام به  خرید ام آر آی، سی تی اسکن، رادیولوژی پیشرفته( OPG) کردیم که به اقتضای نیاز مراکز درمانی و در جهت توسعه خدمات درمانی تامین اجتماعی توزیع می‌شود

در ادامه نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی که در این بازدید با جمعی به همراه جمعی از مسئولین شهر در این بازدید حضور داشت اظهار داشت: چند موضوع مهم از جمله تامین تجهیزات و نیروی متخصص مراکز درمانی از اولویت ما بوده است.

60درصد از مراجعین تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

محمد تقی نقدعلی افزود: در بحث بیمارستان های دولتی ۶۰ درصد از مراجعین بیمه شدگان تامین اجتماعی هستند که در این سفر مقرر شد طی تفاهم نامه ای مابه التفاوت از سوی تأمین اجتماعی به بیمارستان پرداخت شود و بیمه شدگان مبلغی پرداخت نکنند.

نقد علی در ادامه گفت:  شهر درچه با توجه به جمعیت حدود۶۰ هزار نفر نیاز به مرکز درمانی تأمین اجتماعی دارد که مدیرعامل سازمان طی این سفر گفت ان‌شاءا... بتوانیم در راستای حل مشکلات این شهر تمهیدات لازم را انجام دهیم.

در این سفر یک روزه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به همراه جمعی از مسئولین تامین اجتماعی استان و مدیران استان و نمایندگاه مجلس اصفهان از مراکز تأمین اجتماعی استان بازدید کردند و جلساتی برای حل مشکلات این مراکز تشکیل شد.

بازدید مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی از شعبه زرین شهر

در این بازدید مدیر عامل سازمان به اتفاق دکتر رجایی نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی و همچنین تعدادی از معاونین و مسئولین سازمان با کارکنان شاغل در شعبه زرین شهر به گفتگو پرداخت و جویای مسائل و مشکلات آنها شد.

دکتر سید میرهاشم موسوی بر لزوم توسعه ظرفیت‌ها برای ارائه بهترین خدمات به بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان و افزایش رضایتمندی آنان تأکید کرد.

ایشان فلسفه وجودی و کارکرد اصلی سازمان تأمین اجتماعی را ارائه خدمات و حمایت مؤثر از مخاطبین و جلب رضایت آنان دانست.

افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان دولت‌آباد

در ادامه مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این سفر استانی ، درمانگاه تأمین‌اجتماعی شهرستان دولت آباد را افتتاح کرد و در مراسم افتتاح این مرکز درمانی، افق پیش روی سازمان تأمین‌اجتماعی را با توجه به حمایت‌های دولت انقلابی و مجلس مردمی، افقی امیدوارانه توصیف کرد.

درمانگاه تأمین‌اجتماعی دولت‌آباد در شهر دولت‌آباد مرکز شهرستان برخوار در استان اصفهان با هزینه‌ای بالغ بر 70 میلیاردتومان برای ارائه خدمات به حدود ۸۳ هزار بیمه‌شده اصلی و تبعی این شهرستان ساخته شده است.

دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان مستقیم بالغ بر 390 درمانگاه عمومی، تخصصی و بیمارستان در سراسر کشور دارد و امروز مرکز درمانی جدید و مجهزی در شهر دولت آباد مرکز شهرستان برخوار به ظرفیت و امکانات بخش درمان مستقیم این سازمان افزوده شد که یک درمانگاه تخصصی خواهد بود.

دکتر موسوی، توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی را از مهم‌ترین راهبردها و اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی توصیف کرد و گفت: مهم‌ترین چالش فعلی سازمان تأمین‌اجتماعی که ممکن است گاهی مانع تحقق برنامه‌های ما در زمینه توسعه خدمات شود، مدیریت ناپایداری منابع و دشواری‌های تأمین منابع است که خوشبختانه با کمک و حمایتی که دولت انقلابی سیزدهم و مجلس مردمی در زمینه بازپرداخت مطالبات سازمان داشته‌اند، این مشکل تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

اصفهان_محسن راعی