به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، دکتر علیرضا کریمی شهردار اراک، در حاشیه گردهمایی جانبازان ۷۰ درصد استان مرکزی اظهار کرد: هریک از ما مسئولان در هر جایگاه و منصبی که هستیم نسبت باید به سهم خود در راستای رفع مشکلات جانبازان قدم برداریم، اظهار کرد: مجموعه فعالیت‌های مدیریت شهری اراک شامل حوزه‌های معماری، شهرسازی، اجتماعی و حمل‌و‌نقل است و تمام خدمت رسانی به عموم شهروندان و معلولان از سوی این مجموعه انجام می‌شود.

وی ضرورت مناسب‌سازی معابر ویژه جانبازان و معلولان را مورد تأکید قرار داد و افزود: جانبازان حق بزرگی گردن ما دارند و هریک به سهم خود تکلیف داریم این وظیفه را انجام دهیم. صدور پروانه‌های ساختمانی ویژه مراکز عمومی نیز با همین رویکرد با جدیت در حال طراحی و پیگیری است؛ چراکه همه شهروندان باید از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری کنند.

دکتر کریمی ادامه داد: در حوزه پیاده‌راه سازی و حمل‌و‌نقل عمومی نیز این امر از سوی مدیریت شهری با جدیت در حال پیگیری است. اتوبوس‌های جدید خریداری شده این ظرفیت را دارد که‌جانبازان با ویلچر وارد اتوبوس شوند و مکانی نیز برای آن جانمایی شده است تا شهروندان با محدودیت خاص با کمترین مشکل تردد مواجه باشند.

شهردار اراک در پایان گفت: تا رسیدن به هدف نهایی در راستای تامین و ایجاد رفاه و آسایش عمومی شهروندان به ویژه جامعه جانبازان و معلولان از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌شود و اقدامات در این بخش در اولویت برنامه‌های قرار دارد.

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی