به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ، پروژه آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی  در این استان  تحت عنوان "جهاد آبرسانی " شامل آبرسانی به 67 روستای استان مرکزی طی هشت ماه گذشته آغازشده است.

عملیات اجرایی طرح جهاد آبرسانی در قالب 7 مجتمع و آبرسانی به دو تکروستایی در شهرستان‌های ساوه ،خمین، شازند ، خنداب و کمیجان با اعتباری بالغ بر 2337 میلیارد ریال با مشارکت و همکاری شرکت آبفا استان و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در دست اجرا می باشد.

منوچهر شجاعی معاون بهره برداری و توسعه آب در شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در این رابطه عنوان نمود : خوشبختانه با جدیت و سرعت عمل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه های جهاد آبرسانی رضایت بخش می باشد.

وی افزود : مدت زمان اجرای این پروژه ها  طبق قرارداد 30 ماه می باشد و این در حالی است که با گذشت 8 ماه از آغاز اجرا ، پیشرفت فیزیکی تاکنون به 47 درصد رسیده است.

شجاعی در تشریح اقدامات انجام شده بیان داشت : عملیات اجرایی در همه 67 روستای هدف طرح آغاز شده و تاکنون عملیات اجرایی در 5 روستای شهرستان خمین شامل روستاهای آشیانه علیا و سفلی ، ورچه ، مزارع و دره شهر و دو روستای شهرستان ساوه شامل سلیجرد و باعشاهی به طور کامل اجرا شده و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

معاون بهره برداری و توسعه آب در شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی همچنین افزود : برای تکمیل پروژه های جهاد آبرسانی در استان مرکزی ، مجموعا ، 18 منبع تامین آب جدید شامل چشمه و چاه در مدار بهره برداری قرار میگیرند و 18 مخزن ذخیره آب مجموعا با حجم 4 هزار متر مکعب احداث میشود.

وی افزود : احداث 6 ایستگاه پمپاژ ، اجرای 76 کیلومتر خطوط انتقال آب و اصلاح و توسعه 100 کیلومتر شبکه توزیع آب از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده در طرح جهاد آبرسانی می باشد.

گفتنی است "دکترمهدی خان احمدی" ناظر عالی پروژه های جهاد آبرسانی وزارت نیرو در سفر به استان مرکزی در ابتدای شهریورماه سال جاری از پروژه های جهاد آبرسانی در استان بازدید کردند و از روند پیشرفت فیزیکی آنها ابراز رضایت نمودند و همدلی و هماهنگی خوب دستگاه های مختلف را در اجرای این طرح ستودند.

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی