به گزارش اکونا پرس،

حسین اکبریان در این جلسه که با حضور مسئول بسیج سازندگی استان، نماینده نیروی زمینی سپاه پادگان 15 خرداد، معاون مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری و فرمانداران شهرستان های فریدونشهر، نایین و سمیرم برگزار شد، گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، آبرسانی به روستاها مورد توجه جدی قرار گرفته و این امر با برنامه‌ریزی دقیق، اتخاذ تصمیمات هماهنگ و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ ها به صورت جهادی، در دستور کار فعالان صنعت آبفا قرار گرفته است.

وی گفت: در طرح جهاد آبرسانی در استان اصفهان ، 97 روستا با جمعیتی بالغ بر 21 هزار نفر در سه شهرستان نایین، فریدونشهر و سمیرم با همکاری قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) از آب شرب پایدار بهره مند می شوند.

مدیر عامل آبفای استان اصفهان با بیان اینکه انتظار می رود با استفاده از توان نیروهای جهادی، طرح آبرسانی به روستاهای محروم در موعد مقرر در استان به بهره برداری برسد، اظهار داشت: مسلم است که در اجرای این طرح در استان مشکلات و چالش هایی وجود دارد، اما می توان امیدوار بود با ایجاد یک هم‌افزایی مؤثر بین همه متولیان و فعالان عرصه آبرسانی، تحولی نو در محرومیت زدایی و دسترسی پایدار روستاییان به آب شرب پدید آید.

اکبریان خاطر نشان ساخت: هم اکنون آب شرب ساکنان 105 روستا در نایین از طریق تانکر و به صورت سیار تامین می شود و بر این اساس می طلبد تا کمتر از دو ماه دیگر، بخشی از طرح آبرسانی به روستاهای نایین در مدار بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به آغاز فصل سرد و شروع بارش ها اظهار کرد: با توجه به اینکه روستاهای فریدونشهر و سمیرم در مناطق کوهستانی و سردسیر قرار دارند، طرح جهاد آبرسانی به این روستاها باید با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیر عامل آبفای استان اصفهان در پایان اعلام کرد: تمام متولیان و فعالان عرصه جهاد آبرسانی باید با برگزاری جلسات مستمر و بررسی چالش ها و ارائه راهکارها به منظور غلبه بر مشکلات، تحولی نو در امر آبرسانی به روستاها ایجاد نمایند.

اصفهان_محسن راعی