به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، دکتر علیرضا کریمی با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه شهری در اراک اظهار داشت: توسعه و عمران شهری با بودجه ها و درآمدهای محدود مدیریت شهری امکان پذیر نیست ویا از سرعت مناسبی برخوردار نخواهد بود و بر همین اساس استفاده از ظرفیت ها وسرمایه گذاری بخش خصوصی راهگشاست.

شهردار کلانشهر اراک افزود: به منظور بررسی ظرفیت های اقتصادی بخش خصوصی در توسعه شهری همایش فرصت های سرمایه گذاری کلانشهر اراک  با حضور سرمایه گذاران دارای اهلیت وتخصص در حوزه عمران شهری چهارم وپنجم  آبانماه برگزار خواهد شد.

دکتر کریمی بیان کرد: در کنار دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی،در این همایش از متخصصان و صاحب نظران اقتصاد و عمران شهری هم دعوت شده تا راهکارهای علمی وفرصت های توسعه هر چه بیشتر شهر با مشارکت بخش خصوصی هم با حضور صاحب‌نظران این حوزه بررسی شود.

شهردار کلانشهر اراک از تولید محتوای علمی در این بخش خبر داد و گفت: به منظور تدوین سند توسعه بلند مدت، تالیف اطلس سرمایه گذاری اراک در دستور کار قرار گرفته وبا بهره‌مندی از ظرفیت های علمی مشاور تخصصی و جامعه نخبگانی حوزه اقتصاد شهری این اطلس با مطالعه موضوعی محورهای متنوع توسعه شهری، تدوین وتالیف شده و به زودی به عنوان سند علمی اقتصاد توسعه عمرانی اراک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

دکتر کریمی افزود: نقش سرمایه گذاری شهری در توسعه و رونق اقتصادی شهر بسیار حائز اهمیت است از این رو، مدیریت شهری در حوزه سرمایه گذاری اقدامات قابل توجهی دارد که در این راستا ساماندهی سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی و شهروندان صورت گرفته است چراکه ظرفیت و پتانسیل‌های شهری باید شناسایی شده و بعد از مشاوره با طرحان و کارشناسان مربوطه و امکان سنجی در سه حوزه گردشگری، اقتصادی و تجاری به کار گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: یقینا مشارکت های مردمی و همکاری داوطلبانه شهروندان در برنامه ریزی جوامع سبب توسعه شهری را در تمامی ابعاد فراهم می آورد که شهرداری اراک تلاش دارد تا با استفاده از این مشارکت‌های مردمی گامی موثر در راستای توسعه پروژه‌های شهری در اراک بردارد.

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی