به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، دکتر کریمی گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک طرح‌های مختلف آموزشی، تفریحی و تشویقی را برای کودکان در نظر گرفته است که با همکاری اداره شهر دوستدار کودک معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اراک و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طول هفته اجرا خواهد شد.

وی افزود: نمایش فیلم و انیمیشن برای کودکان، برگزاری غرفه‌های نمایشگاهی در محل مصلای شهر و یکی از بوستان‌های اراک، فضاسازی شهر، اجری برنامه‌های آموزشی در حوزه مدیریت شهری و برگزاری جشن برای کودکان در مدارس و مهدهای کودک از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: نیروهای شهرداری در حال آماده‌سازی اتاق مادر و کودک در ترمینال مسافربری شهر اراک هستند که کارهای پایانی آن در حال انجام ست و امیدواریم در هفته کودک آن مورد بهره‌برداری قرار گیرد، همچنین در حال پیگیری برای ایجاد اتاق‌های مادر و کود در سطح بوستان‌های شهر نیز هستیم.

وی با اشاره به برگزاری طرح قطار کودک، افزود: با توجه به مجاورت راه آهن با کوی ولی‌عصر (عج) شهر اراک در نظر داریم با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کودکان ساکن در این منطقه را برای شرکت در تور و سوار شدن در قطار دعوت به عمل آید تا ضمن آشنایی کودکان با فضای قطار برنامه‌های نمایشی، قصه‌گویی و عروسک‌گردانی همراه با پذیرایی اجرا خواهد شد تا یک روز شاد و مفرح برای این کودکان رقم بخورد.

وی ‌در پایان تاکید کرد: برنامه ویژه‌ای برای مادران به همراه کودکان در نظر گرفته شده است که در طول هفته در پارک بانوان اجرا خواهد شد.

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی