به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر، مهندس رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی دوشنبه ۱۸ مهرماه در سفر به شهر جدید امیرکبیر در جلسه شورای مسکن با حضور مشاورین، معاونین حوزه وزارتی، مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های کشور و مدیران عامل شهرهای جدید به میزبانی شهر جدید امیرکبیر شرکت کرد.

وزیر راه و شهرسازی در جمع‌بندی اهداف سفر خود به استان مرکزی و آغاز عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی ویلایی در آن استان در خبر ساعت ۱۴ شبکه یک سیما، با تاکید بر اینکه نگاه جدید شهرسازی کشور بعد از حضور رییس‌جمهور در وزارتخانه مبنی بر احداث واحدهای مسکونی ویلایی در شهرهای دارای زمین در حال اجرایی شدن است، توضیح داد: امروز عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان مرکزی آغاز شد که واحدهای مسکونی در شهر جدید امیرکبیر و شهرهایی که دارای زمین مناسب هستند به شکل ویلایی احداث می‌شود.

وی در آیین کلنگ زنی 20 هزار واحد مسکونی یک طبقه حیاط دار (ویلایی) گفت: امروز شاهد شروع پروژه عظیم ساخت 20 هزار واحد مسکونی یک طبقه حیاط دار( ویلایی) در شهر جدید امیرکبیر هستیم و تلاش می کنیم که چنین پروژه هایی هر 15 روز یکبار در شهر های جدید دیگر نیز آغاز شود.

قاسمی با اشاره به شرایط مستعد شهر جدید امیرکبیر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن افزود: شهر جدید امیرکبیر نمونه با ارزش و منحصر به فرد در صنعت شهرسازی است که با رویکرد ساخت مسکن ویلایی و با توجه به اصول شهرسازی ایرانی اسلامی ودر قالب خانه های حیاط دار یک طبقه ساخته شده است و در طرح توسعه نیز این ویژگی حفظ خواهد شد.

۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی استان مرکزی در ۳ سال تکمیل ‌می‌شود

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: برنامه‌ریزی شده تا ظرفیت احداث 20 هزار واحد مسکونی آغاز شده در استان مرکزی ظرف سه سال ساخت و تحویل متقاضیان بشود.

قاسمی بر مشارکت مردم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای پرداخت سهم خود برای سرعت دادن به کار تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی در شهرهایی که دارای زمین مناسب هستند به صورت یک طبقه حیاط دار و در مراکز استان ها مانند اراک به صورت چند طبقه در دستور کار قرار گرفته است که به زودی دستورالعمل اجرایی آن ابلاغ خواهد شد.

راه اندازی قطار حومه‌ای از شهر جدید امیرکبیر به کلانشهر اراک

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تکمیل زیرساخت‌ها در شهرهای جدید از جمله توسعه خطوط ریلی برای ارتباط شهرها با مرکز استان گفت: از دیگر موضوعات حائز اهمیت در شهرهای جدید از جمله شهر جدید امیرکبیر اولویت راه اندازی و تکمیل قطار حومه‌ای از مرکز استان به شهر جدید امیرکبیر است که در دست برنامه ریزی و اجراست تا علاوه بر ساخت مسکن سایر امکانات نیز برای کیفیت زندگی ساکنان فراهم شود.

وی اظهار امیدواری کرد تا با تکمیل امکانات زیرساختی تعداد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان به ویژه در شهرهای جدید استان افزایش یابد.

دکتر جعفری مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید نیز با اشاره به ساخت زیرساخت های لازم در شهرجدید امیرکبیر افزود: علاوه بر ساخت مسکن، اجرای طرح های شهرسازی با تمام امکانات زیربنایی انجام گرفته و همه امکانات همچون 2  باب مدرسه، کلانتری، بازارچه ایرانی اسلامی، ارگ سلطان آباد، درمانگاه، مسجد و فضای سبز با منابع مالی شرکت عمران شهرهای جدید ایجاد شده است.

افتتاح زیرگذر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهر جدید امیرکبیر

در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرجدید امیرکبیر، زیرگذر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، استاندار مرکزی و مدیران ارشد استان مرکزی افتتاح گردید.

این زیرگذر در پاسخ به مطالبات مردم توسط شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر و با اعتباری بالغ 131 میلیارد ریا ل  از منابع داخلی شرکت عمران احداث شده است.

زیرگذر شهر جدید امیرکبیر که جزو نیازها، ضرورت‌ها و تقاضاهای جدی و مطالبات سالیان سال مردم بوده است در مسیر ورودی شهر جدید امیرکبیر و در اتوبان اراک- قم احداث شده است تا مشکلات و مخاطرات تردد شهروندان مرتفع گردد.

دکتر مخلص الائمه استاندار مرکزی در حاشیه افتتاح زیرگذر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر فراهم شدن شرایط اسکان باکیفیت مردم در استان مرکزی تاکید کرد و گفت: امیدواریم همزمان با توسعه واحدهای مسکونی شهر جدید امیرکبیر جمعیت نیز به تناسب افزایش یابد و امکان ارائه خدمات پایدار به شهروندان این شهر فراهم گردد.

وی افزود: شهر جدید امیرکبیر یکی از ظرفیت‌های مهم شهرسازی کشور و به عنوان یکی از شهرهای ویلایی و با ظرفیت شناخته می‌شود که باید به افق موردنظر برای توسعه دست یابد.

استاندار مرکزی با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی و ظرفیتی که در شرکت عمران شهرهای جدید برای ساخت مسکن ایجاد شده است ابراز امیداواری کرد با فعال سازی ظرفیت ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی یک طبقه حیاط دار (ویلایی) در شهر جدید امیرکبیر، مشارکت مردم نیز برای ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن افزایش یابد.

استاندار مرکزی ضمن دعوت از متقاضیان مسکن در استان مرکزی برای مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید امیرکبیر گفت: افرادی که در شهرهای مجاور و شرکت های صنعتی اطراف شهر جدید امیرکبیر مشغول به کار هستند می توانند برای خرید واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید امیرکبیر مشارکت کنند و از این فرصت ایجاد شده استفاده لازم را ببرند.  

افتتاح پکیج تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید امیرکبیر برای 7 هزار نفر جمعیت

در آخرین ساعات حضور وزیر راه و شهرسازی در شهر جدید امیرکبیر پکیج فاضلاب شهر جدید امیرکبیر نیز افتتاح گردید.

این پکیج با ظرفیت 600 متر مکعب برای 7 هزار نفر جمعیت طراحی و با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت عمران ساخته و به بهره برداری رسیده است.

تکمیل فاضلاب شهر جدید امیرکبیر با سیستم پیشرفته و تکنولوژی روز از دیگر اقدامات مهم دولت و وزارت راه و شهرسازی در استان مرکزی است که توسط شرکت عمران تامین اعتبار و به سرانجام رسیده است.

رونمایی از پوستر جشنواره ملی عکس امیرکبیر با حضور وزیر راه و شهرسازی

در حاشیه مراسم کلنگ زنی 20 هزار واحد مسکونی یک طبقه حیاط دار (ویلایی)، از پوستر دومین جشنواره ملی عکس امیرکبیر نیز رونمایی شد.

در این آیین که معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، معاون مسکن و ساختمان و قائم مقام وزیر در نهضت ملی مسکن، استاندار مرکزی، مدیران ارشد استان مقام عالی وزارت را همراهی می کردند، از پوستر دومین جشنواره ملی عکس امیرکبیر رونمایی و تابلوی یادبود جشنواره بدست وزیر راه و شهرسازی امضاء شد.

این جشنواره به همت شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر در سطح ملی و در دو بخش آزاد و ویژه برگزار می گردد و شرکت کنندگان تا پایان سال جاری فرصت شرکت در این فراخوان را خواهند داشت.

داوری و برگزاری آیین اختتامیه جشنواره نیز در اردیبهشت ماه سال 1402 و همزمان با روز شهر جدید امیرکبیر مصادف با 28 اردیبهشت ماه برنامه ریزی شده است.

در حاشیه این رونمایی قاب عکس نمای هوایی بین الحرمین در کربلای معلی با عنوان " راه حسین، راه نجات است تا ابد" نیز توسط دکتر جعفری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید به مهندس قاسمی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی اهدا گردید.

لازم بذکر است این قاب عکس در قالب پوستر به همت شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر با عکسی از عادل عزیزی، مدیر روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و با طراحی علی شفیعی با توجه به شعار سال اربعین در سایز 50 در 70 طراحی و به چاپ رسیده و در شهرهای جدید و مواکب اربعینی به صورت گسترده در ایام اربعین توزیع گردیده بود.

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی