به گزارش اکونا پرس،

آتشپاد سوم محسن فضلی اظهار کرد: در مجتمع‌های مسکونی، آموزشی و درمانی برای فصل سرما از سیستم گاز طبیعی استفاده می‌شود، اما با گذشت ۲۵ سال از ورود سیستم گازرسانی به شهرها، هنوز با اتفاقاتی همچون گازگرفتگی و انفجارات ناشی از نشت گاز در محیط‌های مختلف شهری روبه‌رو هستیم.

وی افزود: نیروهای آتش‌نشانی اراک در حال بررسی سیستم‌های گرمایشی در محیط‌های مختلف هستند و در این راستا به‌زودی آموزش‌هایی در مدارس ارائه و بنرهایی نیز در سطح شهر نصب خواهد شد، همچنین هشداری‌های ایمنی در قالب فیلم و عکس در فضای مجازی و رسانه نیز به اشتراک گذاشته می‌شود.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری اراک تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل سرد سال پدیده‌هایی همچون، کولاک، مه‌گرفتگی و آب‌گرفتگی را پیش‌رو خواهیم داشت، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است و با تجهیزات خوبی که در اختیار داریم با مشکلی در این حوزه مواجه نخواهیم شد؛ چرا که در سیلاب اخیر به‌رغم اینکه حجم آب‌گرفتگی در سطح شهر بالا بود، عملیات‌های متعدد در بازه زمانی کوتاهی توسط آتش‌نشانان اراک انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرداری اراک طرحی را در زمینه آب‌گرفتگی با یک مشاور اجرایی کرده است، بسیاری از مشکلات آب‌گرفتگی در خیابان‌های شهر نیز رفع شده است و در این زمینه چالشی نداریم.

فضلی خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی‌های سیل‌آسا که در کمتر از چند دقیقه ما را با حجم بالایی از بارش و آب‌گرفتگی روبه‌رو خواهد کرد، در سازمان آتش‌نشانی در صدد خرید چند دستگاه پمپ کف‌کش و لگن‌کش برآمده‌ایم.

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی