به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ، مهندس صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی در نشست با خانم مقتح زاده مدیر کل امور زنان استانداری استان مرکزی وکارکنان شاغل در سازمان گفت: تامین امنیت غذایی بر عهده جهاد کشاورزی گذاشته شده است و اهمیت غذایی در درجه اول و الویت اول همه قرار میگیرد.

علی صفری با بیان این که اگر مشکلی برای امنیت غذایی پیش آید امنیت کشوربه خطر می افتد افزود: اثر گذاری امنیت غذایی به جایی رسیده که جهان از غذا به عنوان سلاح استفاده میکند وحکمرانی خود را با غذا انجام می دهد مثلا روسیه امسال در دهه۷۰و۸۰ واد کندده گندم بود ۱۴۰ ملیون تن گندم صادر می کند در اصل حکم رانی غذایی قویترین حکم رانی هست از بعضی از سلاحها اثرگزار تر است . رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان داشت: وضعیت استان ما بعنوان استان صنعتی که به صنعتگرانمان افتخار میکنیم ولی قسمتی از بخش کشاورزی زیر سایه صنعت قرار گرفته که دیده نمی شود.

وی افزود: ما در بحث امنیت غذایی استفاده استان میتوانیم ادعا کنیم که در محصولات اساسی خودکفا هستیم و صادر کننده ایم ، در تولید شیر ، گوشت ، مرغ و گندم به اندازه نیاز استان تولید خوبی داریم و حتی در تولید محصولات دامی مازاد تولید داریم و اگر تنشی هم باشد از استان های اطراف مثل استان تهران است به شکلی که وقتی یک قلم مواد پروتئینی گران می شود سریع از استان قاچاق می شود به استان تهران که قیمت را بالا می برند. در ادامه جلسه ، خانم مفتح زاده مدیر کل امور بانوان استانداری در جمع بانوان شاغل درجهاد کشاورزی گفت: جهاد کشاورزی در ابتدای تاسیس یکی از نهاد های انقلابی کشورمحسوب میشود که از زمانی که ادغام جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی شد به نفع وزارت کشاورزی می شود و الان بعنوان یک نهاد تخصصی عمل میکند. وی افزود :در بخش های صنایع ، برق و گاز و غیره در دهه اول انقلاب خدمات بسیار خوب و ماندگاری جهاد سازندگی برای نظام داشته است که امیدوریم این برکت معنوی استمرار داشته باشد و از آثار برکات این اقدام این سیستم تا ابد تا زمانی که تنفس دارد بتواند بهره ببرد.

وی بیان داشت : ممنون از توجه این سیستم که به بانوان دارد و متوجه تفاوت جنس زن با مرد در انجام وظایف و تکالیف در لزوم توجه مقتضیات فیزیکی و هم روحی و رونی خانم ها دارد. وی تاکید داشت به آموزش خانگی بانوان در ورود به مباحث اقتصادی خانواده ارتباط مستقیم دارند و از طرفی تاریخ به ما اثبات کرده کار اقتصادی بانوان در کنار آقایان خیلی تاثیر دارد هم از لخاظ تربیتی تاثیر گذار است.

مفتح زاده اظهار نمود : طبیعت زن ایثار اوست و به گفته آیت الله جوادی که کلمه رحمت را بکار برد و این رحمت را خداوند در درون بانوان قرار داده است که رحم می کند این خاصیت تربیتی ماست که یک بعد ان کمک اقتصادی به خانواده است . وی با اشاره به بحث تاکید بر تعهل بانوان کارمند افزود : یکی از افت های سیستم های کاری بیرون از منزل تجرد است یعنی اگر بشود که در موقعق که خانم یا آقایی بیاید سرکار مشغول شود یکی از شروطش بکار بردن تاهل قرار دهیم.که این کمک می کند به جامعه از لحاظ روحی و رونی و رفتار اجتماعی .

مدیر کل امور زنان استانداری گفت: آسیب های به فرزند کم داشتن باید در همه اداره ها لحظ شود و همه ادارات باید به این قضیه ورود پیدا کنند چنانکه مقام معظم رهبری فرمودند امنیت غذایی ما درسته ولی در بحث امنیت حدیث داریم که ما دو نعمت داریم که معمولا انسان ها از ان غافل هستند یکی امنیت جسمی و امنیت حکومتی است ، وی در پایان افزود: در جایی که انسانها احساس آرامش میکنند خانواده است اگر در خانواده امنیت داشته باشیم مقدمه امنیت کلی جامعه پایه ریزی شده است و تاثیر گذار در جامعه هم خواهد بود. لازم به ذکر است مدیر کل امر زنان استانداری و هیئت همراه از نمایشگاه توانمندی های زنان روستایی در سازمان جها د کشاورزی بازدید کردند.

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی