به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی و بین الملل شرکت پالایش نفت اصفهان، منصور صابری با بیان اینکه در پالایشگاه اصفهان روزانه ۳۷۰ هزار بشکه انواع فرآورده‌های نفتی تولید میشود، اظهار داشت: این تولیدات در واحدهای مختلف انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از این واحدها تقطیر شماره یک با ظرفیت ۱۳۰ هزار بشکه است، افزود: در این واحد انواع فرآروده‌های بنزین سبک و سنگین، نقت سفید، گازوئیل، انواع روغنهای سبک و سنگین و واحد اصلی تولید قیر تولید می‌شود.

معاون تولید شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان اینکه واحدهای عملیاتی و پالایشی با ریسک‌های مختلفی همراه هستند، گفت: نشتی‌ها از عوامل مهم خطر در این واحدها است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته چک مستمر واحدها در دستور کار است و در زمان آغاز شیفت، وسط شیفت و پایان شیفت این کار انجام می‌شود.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ای که داریم هر دو هفته یک بار مردان ایمنی را معرفی میکنیم، این افراد همه نشتی‌ها و ایرادات را شناسایی و گزارش میدهند، این گزارش‌ها در کمترین زمان ممکن بررسی میشود و ایمن سازی اجرایی می‌شود.

صابری با بیان اینکه طی یک ماه گذشته در واحد تقطیر شماره یک دو مورد نشتی بسیار بسیار خطرناک داشتیم که می‌توانست منجر به خطر آتش سوزی و انفجار شود، ادامه داد: هر دو مورد ابتدای فعالیت و توسط مردان ایمنی شناسایی شد، به دنبال این امر کل پالایشگاه در حالت آماده باش قرار گرفت، کارگاه مرکزی و مهندسی و نفرات مرتبط با این امر به مدت ۲۴ ساعت در کارگاه ماندند و در این بازه زمانی محل نشتی که در بالای برج اتمسفری و بسیار خطرناک بود را تعمیر و از بحران جلوگیری کردیم.

وی ادامه داد: همکارانی که در آبان ماه به عنوان مردان ایمنی معرفی شدند از بحران‌های بزرگی جلوگیری کردند و از این رو قدردانی از آنها امری ضروری است.

گفتنی است، محسن عالمی، کارشناسی مهندسی شیمی و برای اعلام شل بسته بودن پلاک‌های پنکه ۱۰۱ واحد تقطیر یک، مسعود رجبی، کارشناسی مهندسی نفت برای اعلام نشتی بالای برج اتمسفری در محل خروج ماده اولیه بنزین و هادی وفائی کارشناسی مهندسی شیمی برای اعلام عدم نصب یکی از قطعات روی کوره ریفورمر در واحد واحد هیدروژن از سوی مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان به دلیل جلوگیری از بحران‌های بزرگ تجلیل شدند.

اصفهان_محسن راعی