به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل شرکت پالایش نفت اصفهان، رضا کاظم نژاد با حضور در پالایشگاه اصفهان و در جلسه‌ای که به منظور ارائه راهکارهای دانش بنیانها برای کاهش مصرف آب برگزار شد، با اشاره به بحران آب در کشور و ضرورت کاهش مصرف این مایه حیات در همه بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت اظهار داشت: در پالایشگاههای کشور کاهش مصرف آب آغاز شده و از همه ظرفیت‌ها و به ویژه دانش بنیان‌ها برای این امر کمک گرفتهایم.

وی با بیان اینکه استفاده از آخرین فناوری‌ها در این زمینه از جمله روشهای در دستور کار است، ادامه داد: در این راستا تشکیل شرکت‌های مشترک بین شرکتهای معتبر خارجی و داخلی در دستور کار است که می‌تواند تحقق ما در زمینه کاهش مصرف آب با استفاده از فناوری را تسریع بخشد.

سرپرست مدیریت واحد پژوهش و فناوری شرکت پالایش نفت اصفهان ادامه داد: از سوی دیگر نیز شرکت‌های دانش بنیان تاکنون در این زمینه اقداماتی را انجام دادهاند، در این زمینه برای پالایشگاه اراک استفاده از کولینگ هیبریدی را در دستور کار داریم و تا یک ماه آینده به مرحله اجرایی می‌رسد که نتایج اجرای این طرح ما را در اجرای آن در دیگر پالایشگاه‌ها مصمم میکند.

وی با بیان اینکه هدف ما از استفاده فناوری‌های معتبر دنیا برای کاهش مصرف آب ارتقای دانش شرکتهای داخلی و همچنین تسریع در رسیدن به هدف است، ادامه داد: برای پالایشگاه اصفهان نیز در فاز اول و برنامه کوتاه مدت انجام طرح‌های مطالعاتی را در دستور کار داریم که از روز گذشته نیز آغاز شده است.

کاظم نژاد گفت: در میان مدت نیز در نظر داریم در یکی از بخش‌های شرکت پالایش نفت اصفهان که بیشتر در زمینه استفاده از آب موثر است طرح‌هایی را در دستور کار قرار دهیم و بین همه شرکت هایی که می توانند کار طراحی، اجرایی و عملیاتی را ارائه دهند به مزایده بگذاریم و در این زمینه هر شرکتی که بالاترین دستاورد را داشته باشد مورد اقبال قرار خواهد گرفت.

وی افزود: باید به کاهش مصرف آب در پالایشگاه‌های کشور به صورت جدی توجه شود و چنانچه برنامهای در دستور کار نباشد منجر به تعطیلی پالایشگاه‌ها خواهد شد.

کاهش مصرف آب در پالایشگاه اصفهان آغاز شده است

منصور صابری، معاون تولید شرکت پالایش نفت اصفهان نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی این شرکت برای هر گونه کاهش مصرف آب اظهار داشت: البته باید توجه داشت که کاهش مصرف آب در این شرکت از گذشته در دستور کار بوده و تاکنون به نتایج خوبی نیز دست یافته است.

وی ادامه داد: کاهش وابستگی آب پالایشگاه اصفهان از ۱۲۰۰ مترمکعب به ۳۰۰ متر مکعب، اجرای طرح‌های انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس، استفاده از پساب شاهین شهر و … از دیگر اقداماتی است که تاکنون اجرایی و یا در دست بهره برداری قرار دارد.

معاون تولید شرکت پالایش نفت اصفهان افزود: از هر گونه طرح قابل اجرا در راستای کاهش مصرف آب در پالایشگاه اصفهان استقبال و حمایت‌های لازم را نیز از شرکتهای دانش بنیان خواهیم داشت.

اصفهان_محسن راعی