به گزارش اکونا پرس،

حسین اکبریان با اشاره به قدمت ۵۵ ساله شبکه فاضلاب شهر اصفهان گفت: در مجموع ۳۹۰۰ کیلومتر شبکه و کلکتور فاضلاب در شهر اصفهان وجود دارد که حدود ۷۷ درصد آن بتنی، ۲۱ درصد پلی اتیلن و حدود ۱ درصد آن از جنس های دیگر است.

وی افزود: لوله های بتنی به مرور زمان و در اثر گازهای موجود در شبکه دچار خوردگی می شوند که این امر موجب بروز حوادث و فروریزش سطح آسفالت می گردد که در این خصوص می بایست برنامه های کوتاه مدت و بلند مدتی برای پیشگیری و به حداقل رساندن حوادث در نظر گرفته شود.

اکبریان با بیان اینکه ۳۰۷ کیلومتر از ۵۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان هنوز بازسازی نشده است، افزود:

 این ۳۰۷ کیلومتر را بر اساس اولویت اصلاح به پنج قسمت تقسیم بندی کردیم، اولویت اول قسمت های با وخامت خیلی بالا و حالت بحرانی می باشند و اولویت آخر بخش های فرسوده ای است که هنوز قابل بهره برداری هستند ولی در زمان های آتی قابل اصلاح می باشند و بر این اساس مطابق برنامه ریزی صورت گرفته، در صورت تامین اعتبار بازسازی انجام می شود.

مدیر عامل آبفای استان اصفهان، در خصوص اعتبار مورد نیاز برای بازسازی شبکه فاضلاب فرسوده اصفهان گفت: درمجموع ۱۲ هزار میلیارد تومان برای بازسازی ۳۰۷ کیلومتر شبکه فاضلاب فرسوده باقی مانده نیاز است که ۵۰ کیلومتر آن در اولویت اول بازسازی قرار دارد و نیازمند حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است.    

اکبریان خاطر نشان کرد: در خصوص تامین اعتبار مورد نیاز در صدد بررسی راه هایی برای استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ و مشارکت بانک ها و همچنین اعتبارات عمرانی و مشارکت بخش خصوصی برای اصلاح و بازسازی پروژه های آب و فاضلاب در شهر اصفهان هستیم.

اصفهان_محسن راعی