به گزارش اکونا پرس،

به نقل از دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقه ای باختر ،  “غلامرضا فعلی “ضمن اعلام این موضوع از مزایای این طرح گفت و افزود: روئیت پذیری وضعیت تجهیزات ،مقادیر، هشدار هاو رخداد ها باعث کاهش خطای انسانی و کاهش زمان خاموشی های ناشی از قطعی های خودکار می شود.

وی افزود: از دیگر مزایای این طرح سرعت عمل در انجام مانورهاو کمک به تصمیم گیری صحیح و به موقع بهره بردار مرکز در حوادث و مدیریت بار است.

فعلی افزود: اخذ گزارشات متعدد و سریع مورد نیاز از نرم افزار اسکادا، ارسال فرامین به تجهیزات پستها از مرکز کنترل و داشتن نمای کلی از شبکه فوق توزیع و افزایش قابلیت اطمینان شبکه  که درنهایت  موجب ارتقاء کیفی خدمات به مشترکین می شود  از دیگر  مزایای روئیت پذیری لایه فوق توزیع  است.

ایشان در خصوص بهبود و قابلیت اطمینان ارتباط مخابراتی پستهای لایه فوق توزیع با مرکز کنترل به جمع آوری رادیو مودم های موجود اشاره نمود و اجرای فیبرنوری را از نقاط قابل بهبود در این حوزه نام برد.

فعلی  گفت: افزایش تعداد نقاط فرمان پذیر در سطح شبکه فوق توزیع نیروی برق، به معنای کنترل هوشمند دیسپاچینگ بر روی مناطق بیشتری بوده و نتیجه این اقدام کاهش ناپایداری شبکه و تقلیل خاموشی ها است.

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی