به گزارش اکونا پرس،

مهندس عزت الله ضرغامی در سفری دو روزه، صبح دهم آذرماه برای بازدید از تاسیسات گردشگری و اماکن تاریخی و فرهنگی استان مرکزی، وارد شهرستان دلیجان شد و مورد استقبال دکتر مخلص الائمه استاندار مرکزی، دکتر زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی و دکتر سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.

ضرغامی در روز نخست سفر خود، پس از اولین احترام به مقام شامخ شهدای روستای دو دهک از کاروانسرای دو دهک دلیجان، شهر تاریخی نراق، غار چال نخجیر بازدید داشت و مجتمع گردشگری رونیکا با حضور وی افتتاح شد.

ضرغامی در ادامه سفر خود، با حضور در شهرستان محلات ضمن افتتاح بازارچه صنایع دستی شهر نیمور، از مجتمع گردشگری نور و سرچشمه محلات و امامزادگان فضل و یحیی نیز بازدید کردند.

عصر روز دهم آذرماه، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جریان سفر به شهرستان خمین، از ارگ تاریخی میشیجان، بیت تاریخی امام راحل، قلعه سالار محتشم بازدید داشتند و شامگاه پنجشنبه به جهت برگزاری نشست با فعالین حوزه گردشگری استان، وارد اراک شدند.

برنامه های روز دوم سفر مهندس ضرغامی به استان مرکزی با دیدار با حضرت آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان آغاز می شود و در ادامه از بازار تاریخی اراک و بازارچه صنایع دستی قنبری و موزه چهارفصل،مسجد و مدرسه علمیه حاج محمد ابراهیم و مدرسه سپهداری بازار، پروژه در حال احداث موزه بزرگ، کویر میقان، روستای هزاوه و خانه تاریخی امیرکبیر و دره گردو بازدید داشتند.

سفر به شهرستان تفرش و حضور در امامزاده فَم و بازدید از شهر زیرزمینی و دستکند های تاریخی این شهر، پایان بخش سفر دو روزه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان مرکزی بود.

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی