به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی حشمت اله عباسی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در این رابطه اظهار داشت: با توجه به ورود موج سرما  و کاهش محسوس دمای هوا در استان مرکزی به خصوص نقاط سردسیر و  احتمال یخ‌زدگی کنتور‌های آب ،از مشترکین خواست تدابیر لازم را ،برای جلوگیری از یخ زدگی کنتورهای آب به کار گیرند. 

وی در ادامه تصریح کرد: گرم نگه داشتن کنتور آب با وسایلی همچون پشم شیشه، گونی ،کیسه خاک اره ، پتو و سایر الیاف مصنوعی  و عایق بندی لوله های آب در فضای باز ساختمان را اقداماتی برشمرد که از یخ زدگی کنتورهای آب هنگام افت دما و سرمای شدید جلوگیری می کند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی افزود : مشترکین در صورت مواجه شدن با یخ زدگی کنتور آب و شیرآلات ،  از ریختن آب جوش بر روی کنتور و یا  روشن کردن آتش در حوضچه کنتور خوداری نموده و با گرم نمودن آن از طریق پوشش های  مناسب، و یا استفاده از آب ولرم ، سشوار و یا بخار شو یخ زدگی را بر طرف نمایند.

 مهندس عباسی تاکید نمود مشترکین در صورت مواجه شدن با یخ زدگی و ترکیدگی کنتور های آب هر چه سریعتر با شماره 122تماس برقرار نمایند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از مشترکین خواست ، هنگام رفتن به مسافرت و ترک منزل برای مدت طولانی حتماً شیر فلکه بعد از کنتور آب را ببندید .

وی تخلیه گل و لای و خاک داخل حوضچه تا زیر کنتور بطور کامل  و تمیز نمودن بدنه کنتور و کلیه اتصالات وقطعات داخل حوضچه کنتور ، پر کردن  شیار و شکاف های دیواره حوضچه کنتور با ملات سیمان و اطمینان ازخشک بودن داخل آن را از دیگر اقدامات لازم به منظور حفاظت از کنتور های آب در برابر یخ زدگی بر شمرد و توصیه نمود: حوضچه کنتور آب را با استفاده از کیسه های پلاستیکی محصور نموده تا از ورود آب باران به داخل آن جلوگیری گردد.

 

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی