به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، دکتر علیرضا کریمی، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مهم مجموعه شهرداری اراک، ارائه آموزش‌های شهروندی به مردم است، در این زمینه اقدامات ویژه‌ای طی شش ماه نخست سال جاری انجام شده است که از برنامه‌های ثابت و متداوم سازمان فرهنگی شهرداری است.

وی افزود: برنامه‌ریزی و مدیریت برگزاری کلاس‌ها، کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی در محل فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ زیرمجموعه شهرداری انجام می‌شود، این دوره‌ها در حوزه‌های مختلف و با رویکرد توانمندسازی، آگاه‌سازی شهروندان در گروه‌های سنی کودکان، جوانان و نوجوانان، میان‌سالان و سالمندان اجرا می‌شود.

شهردار اراک با بیان اینکه تمام این دوره‌ها به صورت رایگان برگزار می‌شود و هیچ‌گونه هزینه‌ای از شهروندان دریافت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: امکانات و زیرساخت‌های لازم برای تمام دوره‌ها از طرف شهرداری فراهم می‌شود و مربیان مجرب و کارآزموده مفاهیم و آموزه‌ها را در چارچوب‌های استاندارد به شهروندان آموزش می‌دهند.

وی با بیان اینکه دوره‌های توانمندسازی برای خانواده‌ها تشکیل می‌شود و تمام افراد در هر گروه سنی می‌توانند در آن شرکت کنند، گفت: این دوره‌ها شامل آموزش آشپزی، بافت گلیم و جاجیم، قلم‌زنی، معرق‌کاری، کار با چوب، ساخت زیورآلات و چرم‌دوزی است که علاوه بر پر کردن اوقات فراغت شهروندان سطح توانمندی آنها و اقتصاد خانواده را ارتقا می‌دهد.

دکتر کریمی افزود: دوره‌های آگاه‌سازی شهروندی در سطوح مختلف و در قالب کلاس‌های داستان‌نویسی و قصه‌گویی، تئاتر و بازیگری، آموزه‌های دینی، آموزش قرآن کریم و نهج‌البلاغه، شعرخوانی برای کودکان و دوره‌های آئین همسرداری، تربیت فرزند، روانشناسی خانواده، کنترل استرس، کاهش خشونت و مدیریت اقتصاد خانواده برای بزرگسالان برگزار می‌شود.

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی