به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، سید رضا قریشی با اشاره به آلودگی شدید این روزهای هوای شهر اراک گفت: کلانشهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور در حالی که هنوز ۱۰ روز به پایان پاییز باقی مانده است تاکنون بیش از ۹۰ روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده که استفاده نیروگاه حرارتی شازند از سوخت مازوت یکی از علل اصلی آلودگی هوای اراک است.

وی ضمن ابراز تاسف از اقدام خلاف قانون نیروگاه برق شازند افزود: شورای کلانشهر اراک در همان روزهای اول به محض اطلاع از استفاده  نیروگاه حرارتی شازند از سوخت مازوت؛ تلاش خود را آغاز کرده وپیگیر اجرایی شدن قانون شدند.

قریشی ادامه داد: متاسفانه امسال با وجود دستور رییس جمهور؛ نیروگاه شازند ۳۷ روز زودتر از سال گذشته استفاده از مازوت را آغاز کرده  است .

این عضو شورای اسلامی شهر اراک با تاکید بر اجرایی شدن قانون و مصوبه سفر رئیس جمهور گفت: ضمن تشکر از پیگیری های مجدانه استاندار مرکزی و نمایندگان مردم در مجلس به عنوان یک مطالبه مردمی از این موضوع به سادگی عبور نکنند و به صورت جدی مانع مازوت سوزی نیروگاه شوند چرا که سلامت شهروندان جای مسامحه و مصالحه نیست.

سید رضا قریشی در پایان تاکید کرد:  متاسفانه مردم اراک شاهدند هر روز بیشتر از قبل هوا آلوده می‌شود و شهروندان‌ بخش اعظمی از سال را در هوای ناسالم  تنفس می کنند حال اینکه استفاده از هوای پاک حق اولیه هر انسانی است؛ و اعضای شورای کلانشهر اراک در جهت حذف سوخت مازوت از نیروگاه شازند، از هیچ اقدامی دریغ نخواهند کرد.

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی