به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی آزاده کرمی مدیر دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با مدیران مدارس استان که با همکاری اداره کل و آموزش و پرورش استان و معاونت خدمات مشترکین این شرکت در راستای تبیین تعرفه های آب ها در اماکن آموزشی و الگوی صحیح مصرف آب در مدارس در حال برگزاری است اظهار داشت: حفاظت از منابع آب و استفاده درست و بهینه از آن سال‌هاست آغاز شده و آنچه در اصلاح الگوی مصرف و دستیابی به فرهنگ مصرف بهینه در کشور اهمیت دارد تبیین استراتژی و تعیین خط مشی است و لازمه دستیابی به این مهم حرکتی حساب شده و عمیق از سوی دستگاه‌های متولی و نگاه فراسازمانی به این امر می باشد.

   وی با اشاره به جایگاه ویژه آموزش و پرورش در رابطه با آموزش مدیریت صحیح مصرف آب در بین دانش آموزان عنوان کرد:  دانش‌آموزان جایگاه ویژه‌ای در امر آموزش پذیری دارند چرا که از یک سو دانش آموزان تاثیر پذیری بالایی دارند و از سوی دیگر می توانند بر روی افراد دیگر خانواده و همسالان تاثیرگذار باشند. از این رو آموزش و پرورش با استفاده از محتوای آموزشی متنوع و بکارگیری روش های مختلفی از جمله بازدیدهای میدانی، برگزاری همایش ها، مسابقات  و ... می تواند نقش بسزایی در ایجاد فرهنگ صحیح مصرف آب در بین دانش آموزان داشته باشد.

   مدیر دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی بر ضرورت آموزش و فرهنگ سازی مصرف بهینه آب تاکید و از امضای تفاهم نامه همکاری این شرکت با اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در برگزاری برنامه های آموزشی، ترویجی و فرهنگی خبر داد.

   گفتنی است در جلساتی که با مدیران مدارس آموزش و پرورش در استان مرکزی برگزار گردیده تعرفه آب ها و الگوی مصرف آب در اماکن آموزشی توسط معاونت خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تبیین و به سوالات مدیران مدارس در زمینه نحوه محاسبه قبوض آب بها و مدیریت مصرف پاسخ داده شد.