به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، علیرضا بیاتیان در این خصوص اظهار داشت: مهم‌ترین تأثیری که رشد شتابان شهرها به همراه داشته نابسامانی توزیع خدمات است، از این رو وظیفه اصلی برنامه‌ریزان و تصمیم گیرندگان شهری، تعیین مکان بهینه مراکز خدماتی متناسب با شهر است، به نحوی که تمام ساکنان شهری به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به وجود ۵۵ محله در سطح شهر اراک، افزود: با توجه به رویکرد محله‌محور مدیریت شهری، در راستای توزیع عادلانه خدمات در سطح شهر و استفاده ساکنان مناطق کم‌برخوردار از خدمات، بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، شهرداری مکان‌یابی و احداث بازارچه‌های محله‌ای توزیع میوه و تره‌بار و اقلام پروتئینی را در پنج نقطه از شهر اراک در دستور کار خود قرار داده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین بازارچه‌های در دست احداث شهرداری بازارچه انتهای خیابان جهانگیری میدان فردوس است که در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

بیاتیان اضافه کرد: بازارچه پردیس یک در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و بازارچه پارک شهر واقع در خیابان شیخ فضل‌الله نوری در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: تعدیل قیمت‌ها و امکان خرید به صرفه برای شهروندان، توزیع عادلانه خدمات در سطح شهر، تمرکززدایی از هسته مرکزی شهر، سهولت دسترسی شهروندان به خدمات روزمره و امکانات یکسان، کاهش مراجعات، کاهش حجم بار ترافیکی مرکز شهر، کاهش آلودگی هوا و ساماندهی وانت بارها از مهم‌ترین اهداف احداث بازارچه‌های محلی در سطح شهر است.