به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی؛ محمدرضا سمیعی، مدیرعامل این شرکت در نخستین جلسه کمیته بحران که با حضور اعضای کمیته بحران بصورت حضوری و روسای نواحی گازرسانی که به صورت ویدئو کنفرانس حضور یافتند، دستورالعمل مصوب دولت و وزارت نفت در خصوص برخورد با مشترکین پرمصرف دولتی و مصارف غیرضروری و تجملاتی در بخش‌های دولتی و خصوصی را ابلاغ نمود.

سمیعی با بیان این‌که این جلسات با هدف اتخاذ تمهیدات لازم برای حفظ جریان پایدار گاز در بخش خانگی و تجاری صورت گرفته، گفت: روسای نواحی گازرسانی موظفند بر اساس مصوبات ابلاغی، با قطعیت در رابطه با هدر رفت گاز یا مصارف غیرضروری گاز در ادارات دولتی و مجموعه‌های خصوصی پرمصرف، برخورد و همچنین گزارش روزانه عملکرد خود را در راستای اجرای این مصوبه اعلام کنند و چنانچه موارد غیرضروری و پرمصرف قرار گیرند، همانند دیگر مجموعه‌های دولتی و غیردولتی، مشمول قطع گاز خواهند شد.

وی در رابطه با موارد غیرضروری و پرمصرف گاز در بخش‌های دولتی و غیر دولتی که مشمول قطع گاز می شوند، گفت: به طور مشخص، می‌توان به مجموعه‌استخرها، گرماتاب‌های نصب شده در محیط باز و باغ‌ویلاها و مراکز تجاری، اشاره کرد.

سمیعی در پایان گفت: در مسیر مدیریت مصرف گاز در دوره سرد، نیازمند هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها، هستیم تا ان‌شاءا... در حفظ جریان پایدار گاز در کشور و گرم نگه داشتن منازل هموطنان عزیز، خللی به وجود نیاید.

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی