به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از ایلام به منظور افزایش همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، علمی و فناوری توسط پالایشگاه گاز ایلام، تفاهم‌نامه همکاری بین این دو نهاد در نشستی به امضا رسید.

مدیرعامل پالایشگاه گاز استان ایلام در این نشست گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگ‌ترین مراکز علمی و پژوهشی  استان ایلام است و ظرفیت عظیم این دانشگاه پشتوانه‌ای مطمئن برای انجام کارهای علمی، پژوهشی و فناورانه در استان است.

روح‌الله نوریان بیان کرد: بعد از تحریم‌های ظالمانه کارکنان این پالایشگاه با اقدام جهادی و انقلابی اکثر قطعات پایشگاه را ساخته و تعمیر می‌کنند.

وی تأکید کرد: پیش از این برای تعمیر جزئی پالایشگاه  شرکت‌های خارجی پس از دریافت هزینه‌های هنگفت بعد از ماه‌ها اقدام به همکاری می‌کردند، اما امروز در کمترین زمان ممکن مشکلات دانشگاه با همت کارکنان و همکاری دانشگاه های استان مرتفع می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه گاز استان ایلام بیان کرد: پالایشگاه گاز ایلام توجه ویژه‌ای به امر تحقیق و پژوهش دارد، به طوری که امسال از لحاظ پژوهشی مقام نخست در کشور کسب کرده است.

نوریان افزود: ۲۴ قلم کالای پرمصرف این پالایشگاه با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در استان ایلام ساخته شده و این روند با شتاب بیشتر ادامه دارد.

وی مطرح کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در محورهای پژوهشی مورد نیاز پالایشگاه ورود کرده و کمک کار این مجموعه خواهد بود.

مدیرعامل پالایشگاه گاز استان ایلام یادآور شد: این پالایشگاه به‌عنوان یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های صنعتی استان و ظرفیت آن در خدمت مجموعه بزرگ و توانمند دانشگاه آزاد اسلامی ایلام است.

 آمادگی دانشگاه آزاد برای تجاری‌سازی محصولات پژوهشی پالایشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام هم در این آیین که در محل پالایشگاه گاز استان ایلام برگزار شد، گفت: راه توسعه استان از مراکز آموزش عالی می‌گذرد و می‌توان با تکیه بر دانش و توان علمی مراکز آموزش عالی اسنان ایلام نیازهای علمی و فناورانه صنایع استان ایلام را مرتفع کرد.

بهروز ناصری اضافه کرد: پالایشگاه گاز استان ایلام فرصت مناسبی برای به فعلیت رسیدن ظرفیت علمی و پژوهشی استادان و داشجویان است.

وی تبیین کرد: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های کنونی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان‌ها توجه ویژه به حل مسئله توسط دانشگاه آزاد اسلامی است و تمام نیازهای علمی و پژوهشی پالایشگاه گاز استان ایلام توسط استادان دانشگاه مرتفع می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام تشریح کرد: برخی گروه‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در غرب کشور بی‌نظیر هستند و باید ظرفیت این گروه‌ها به نفع تولید، توسعه استان و مردم به فعلیت برسد.

ناصری گفت: سرمایه اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی بی‌نظیر است و امروز ما شاهدیم اکثر مدیران و کارشناسان ادارات مختلف فارغ‌التحصیل این دانشگاه هستند.

وی متذکر شد: مدیرعامل پالایشگاه گاز استان ایلام چهره‌ای علمی و دانشگاهی و از نخبگان استان ایلام است و با مدیریت وی عملکرد این مجموعه در تمام شاخصه‌ها افزایش یاقته و امروز این مجموعه یکی از معتبرترین و باکیفیت‌ترین پالایشگاه‌های کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام بیان کرد: این دانشگاه آمادگی لازم برای تجاری‌سازی محصولات پژوهشی پالایشگاه دارد و پیشنهاد می‌شود دفتر همکاری‌های مشترک دانشگاه و پالایشگاه در مرکز فناوری دانشگاه راه‌اندازی شود.