به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان ایلام، در سال گذشته 480 گواهی مهارت در رشته‌های مختلف برای زندانیان صادر شد و در سال جاری طی شش ماهه اول 319 گواهی مهارت با همکاری فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی و جهادکشاورزی صادر شده است.

مجید احسانی مدیرکل زندان‌های استان ایلام گفت: دوره‌های آموزشی مختلف از جمله: برق ساختمان، مکانیک خودرو، معرق کاری، جوشکاری، آرایشگری، گیوه بافی، پرورش قارچ خوراکی، قلاب بافی، چرم دوزی، تعمیر لوازم الکترونیکی و... در سطح زندان‌های استان برای زندانیان با تدریس مربیان مجرب در حال اجرا است و به زندانیان پس از یادگیری مهارت و قبولی در آزمون، گواهی معتبر مهارت اعطا می شود که زمینه ساز ایجاد شغل برای زندانی در خارج از زندان است.

وی افزود: 40درصد از زندانیان استان در حال مهارت‌آموزی هستند و با همکاری اداره آموزش فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی و جهادکشاورزی، 26 دوره مهارتی تعلیم داده می شود. احسانی در ادامه گفت: یکی از مراکز فنی و حرفه ای استان در ساختمان کارگاهی و آموزشی زندان مرکزی مستقر شده است و مهارت آموزی با نظارت مربیان این مرکز و مسئولین زندان در حال انجام است.