به گزارش اکونا پرس،

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در دو بخش توزیع آب ۹۹ و ۹۹ درصد مشترک شهری و ۸۵ و ۳۲ درصد مشترک روستایی دارد، ضمن اینکه در استان  ۷۲۸ حلقه چاه و دو باب تصفیه خانه وجود دارد.

عباسی اظهار کرد:  در بخش فاضلاب حدود ۷۱ و ۳ دهم درصد مشترکین تحت پوشش فاضلاب هستند و تعداد انشعاب فاضلاب نیز حدود ۱۹۵ هزار انشعاب است.

وی گفت: این مانور ۴ گانه است که در این سناریو شبکه دچار شکستگی می شود و قرار است در ۴ نقطه اراک اکیپ های آب و فاضلاب شکستگی را رفع کنند.

عباسی ادامه داد: وقوق ناگهانی خرابی در شیرآلات است  و در تصفیه خانه و آب اراک از دیگر اتفاقاتی است که در این مانور رخ خواهد داد.

 مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار کرد: اولین مانور آمادگی و  واکنش در شرایط اضطراری در مقابله با بلایای طبیعی با رویکرد زلزله در منطقه مرکزی در سطح استان مرکزی امروز به صورت مانور یکروزه برگزار خواهد شد. 

وی افزود: هدف از اجرای این مانور تحلیل کمی و کیفی تجهیزات و امکانات استاک های امدادرسان در این عملیات است که با شناسایی نقاط قوت و ضعف این امکانات و تجهیزات و مهارت و توانمندی ها بتوان برنامه ریزی مناسبی  در این خصوص داشت.

عباسی ادامه داد: اکیپ های مختلفی از استان مرکزی در این مهم درگیر هستند بطوریکه ۴ اکیپ در شرکت آب و فاضلاب  استان، ۲ اکیپ در شرکت آب منطقه ای استان و یک اکیپ در نیروگاه و اکیپ های در توزیع برق استان برای این مانور آمادگی دارند. 

وی یادآور شد: استان های معین در سطح وزارت نیرو برای استان مرکزی استان های البرز و همدان هستند که در مواقع اضطراری با تجهیزات خود باید متناسب با موضوع وارد عمل شوند. 

عباسی گفت: پس از برگزاری مانور گزارشی از نقاط قوت و ضعف و آسیب شناسی برای تقویت توان نیرو‌های عملیاتی تهیه خواهد شد تا آمادگی لازم برای شرایط اضطرار در صنعت آب و برق استان وجود داشته باشد.

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی