به گزارش اکونا پرس،

غلامرضا جنتی امروز در نشست خبری، اظهار داشت: سهم چهار درصدی ارزش افزوده مربوط به درآمدهای عمومی موجب ارتقای وضعیت زیرساخت‌های شهری و روستایی می‌شود.

وی ادامه داد: هوشمندسازی سیستم مالیاتی در طول یک سال گذشته هفت هزار پرونده به پرونده‌های مشاغل مالیاتی استان اضافه کرده است.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام با بیان اینکه دولت سیزدهم بحث شفاف سازی مالیات‌ها را در دستور کار قرار داده است، افزود: سال گذشته 95 درصد اظهارنامه‌های مالیاتی با شفاف سازی درآمدها قطعی و ابلاغ شد.

جنتی اضافه کرد: رسیدگی به پرونده‌های مهم مالیاتی استان در این سه ماه با جدیت دنبال شده و رضایت‌مندی مودیان قبل از وصول مالیات یکی از اولویت‌های مهم در اداره کل امور مالیاتی است.

وی گفت: در سه ماهه اخیر یک هزار و 200 میلیارد ریال عوارض از بخش مودیان مشمول ارزش افزوده وصول شد در حالی که سال گذشته این مقدار 750 میلیارد ریال بود که این عوارض بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری تقسیم شده است.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام با بیان اینکه با رسیدگی به پرونده های مهم مالیاتی، درآمد استان ایلام نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، ادامه داد: یکی از منابع درآمدی استان سهم چهار درصدی ارزش افزوده مربوط به درآمدهای عمومی است که می‌تواند زمینه اختصاص اعتبار به شهرداری‌های، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری را فراهم کرده و موجب ارتقای وضعیت زیرساخت‌های شهری و روستایی شود.

جنتی با تقدیر از نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای پیگیری انتقال پرونده نفت و گاز غرب، اظهار داشت: انتقال این پرونده به استان ایلام می‌تواند در چند بخش در حوزه درآمدی و اقتصادی استان تأثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از منابع درآمدی در موضوع انتقال پرونده بحث آلایندگی شرکت نفت و گاز غرب کشور است که تاثیر زیادی در راستای اختصاص اعتبار لازم به استان، شهرها و بخش‌های تحت تاثیر آلایندگی این شرکت خواهد داشت.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام یادآور شد: با رسیدگی به آلایندگی پرونده نفت و گاز غرب می‌توان زمینه اختصاص اعتبار به دهیاری‌ها و بخش‌هایی که تحت تاثیر این آلایندگی قرار می‌گیرند را فراهم کرد.

وی افزود:‌ چهار درصد از این  سهم به درآمدهای عمومی استان، چهار درصد به دهیاری‌ها، عشایر و روستاهای فاقد دهیاری، چهار درصد ارزش افزوده و یک درصد سهم بیمه سلامت افزایش می‌یابد و مابقی درآمدها نیز به خزانه استان واریز خواهد شد.