به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان، مهندس قدرت سربازی مدیر منطقه با اعلام خبر فوق گفت: منطقه اصفهان ظرفیت انتقال حدود 40 درصد نفت خام مورد نیاز پالایشگاه های کشور، از میادین نفتی مارون واقع در امیدیه استان خوزستان به پالایشگاه اصفهان و بخشی از خوراک مورد نیاز پالایشگاه های تهران و تبریز را دارد.

وی با اشاره به رقم ثبت شده 9 ماهه سال جاری در دریافت و ارسال مواد نفتی افزود: بیش از 21 میلیارد و 982 میلیون لیتر نفت خام از مناطق نفت خیز جنوب دریافت و به اصفهان ارسال شده که از این مقدار بالغ بر 15 میلیارد و 195 میلیون لیتر نفت خام به پالایشگاه اصفهان تحویل داده شده است و همچنین بیش از 6 میلیارد و 300 لیتر نفت خام مازاد بر نیاز این پالایشگاه به منطقه تهران ارسال شده است.

مهندس سربازی در خصوص آمار دریافت و ارسال فرآورده های نفتی از طریق خطوط لوله این منطقه گفت: طی 9 ماهه گذشته بالغ بر 5 میلیارد و 760 میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی شامل؛ بنزین سوپر، بنزین یورو4، نفت گاز، نفت گاز یورو4، نفت سفید و ... از انبار نفت شهید محمد منتظری و خطوط ورودی از منطقه جنوبشرق کشور و سایر خطوط حوزه استحفاظی جهت استفاده در مبادی مصرف رسید و ارسال شده است.

گفتنی است منطقه اصفهان یکی از مناطق 12 گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران می باشد که گستره عملیاتی آن با ۸ مرکز انتقال نفت و 2 تأسیسات انتهایی و بیش از یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر خطوط انتقال مواد نفتی و 27 ایستگاه مخابراتی صنعتی در 3 استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان است.

اصفهان_محسن راعی