به گزارش اکونا پرس،

در جلسه ای که با حضور رییس و کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، کارشناسان سازمان های آتش‌نشانی، مدیریت پسماند ، مدیر اداره بحران شهرداری اراک و شرکت های دانش بنیان برگزار گردید پیرامون اجرای پروژه آموزش مجازی شهروندی در حوزه مدیریت شهری بحث و بررسی صورت گرفت.

ابوالفضل عسگری رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک در این جلسه گفت: یکی از مولفه های اصلی تحقق شهر هوشمند، شهروند هوشمند است، لذا بحث آموزش شهروندی در تمامی بخش ها باید در اولویت قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زیربنای توسعه پایدار، مبحث آموزش است، افزود: ما در مجموعه شهرداری اراک به دنبال ایجاد تعامل با شهروندان در تمامی حوزه های کاری مدیریت شهری هستیم، لذا در تلاشیم که با اجرای جامع و کامل سیستم آموزش مجازی شهروندی که با همکاری شرکت های دانش بنیان و کارشناسان خبره شهرداری انجام می شود، به این مهم دست پیدا کنیم.

عسگری اهداف اصلی اجرای پروژه آموزش مجازی شهروندی را آشنایی با شیوه های نوین آموزشی شهروندی با رویکرد آموزش غیر حضوری، فراهم سازی زمینه های ایجاد شهر متعالی که به ارتقا و توسعه دانش شهروندی منجر می شود، برشمرد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک، پروش شهروندی فعال ، آگاه ، مسئولیت پذیر، نمونه و الگو متناسب با الگو های شهروند هوشمند و کاهش ناهنجاری های اجتماعی را از دیگر اهداف اجرای پروژه آموزش مجازی شهروندی عنوان کرد.

 

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی