به گزارش اکونا پرس،

به‌نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، علی مشهدی با اعلام این خبر گفت: به مناسبت ایام بهمن و جشن پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری اقامتگاه بوم گردی صبح روستا در شهرستان خمین،  تور یک روزه روستای رباط مراد و جشن تندرستی، برای تعدادی از اعضای تحت پوشش بهزیستی بر پا شد.

 رئیس اداره  میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین افزود: جشن تندرستی برای افراد معلول و تحت پوشش بهزیستی همراه با برنامه‌های متنوع و شاد و هنری از جمله اجرای نمایش عروسکی، نقالی، سرود و شعرخوانی برگزار شد.

مشهدی با اشاره به اینکه نشستن روی صندلی چرخدار، نباید مانعی برای کسی باشد که عاشق سفر کردن است باشد افزود:  ایجاد بستر توسعه گردشگری افراد معلول در راستای پاسخ به حقوق برابر آنان برای مشارکت اجتماعی بایستی مورد توجه قرار گیرد و صنایع گردشگری با ایجاد تسهیلات دسترس­‌پذیری تلاش کند افراد معلول را به شکل روزافزون به خریداران خدمت گردشگری و تأمین بخشی از منافع مالی در این عرصه تبدیل کنند.

او توانمند سازی جامعه هدف را اصلی ترین محور این برنامه دانست و گفت: اجرای این گونه برنامه‌ها در  راستای تغییر نگرش و شناخت توانمندی‌ها و خود کفا شدن معلولین برای آحاد جامعه تاثیر خواهد داشت.

 

 

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی