به گزارش اکونا پرس،

به نقل از دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقه ای باختر”علی انصاری” اظهارداشت:  باتوجه به اینکه شبکه‌های سراسری برق همواره تحت تاثیر حوادث گوناگون قرار دارند و در شرایط خاصی ممکن است کل شبکه و یا بخشی از آن بی برق شود لذا در چنین شرایطی لازم است با استناد به مطالعات از پیش انجام شده، سناریوهایی در راستای بازیابی و راه اندازی مجدد شبکه تهیه شود تا بهره‌برداران بتوانند با صرف کمترین زمان ممکن شبکه منطقه خود را بازیابی نمایند.

ایشان افزود : در سناریو مانور دور میزی بازیابی شبکه برق باختر با استفاده از قابلیت خودراه اندازی نیروگاه رودبار درخت اصلی منطقه باختر به ویژه پست ‌های درگاهی برق‌دار خواهند شد. به نحوی که  انرژی تولید شده در نیروگاه سد رودبار از طریق خطوط انتقال به شبکه برق باختر منتقل می‌گردد و از آن جا با برق دار کردن پست‌های منطقه و در نظر داشتن اولویت تامین انرژی مصرف داخلی نیروگاه‌های منطقه، سناریو بازیابی شبکه منطقه باختر اجرا می‌گردد.

انصاری در ادامه گفت:پس از به مدار آمدن نیروگاه‌های منطقه با افزایش تولید تدریجی و انتقال انرژی به نقاط مرزی، با هماهنگی مرکز دیسپاچینگ ملی نسبت به برق‌دار کردن پست‌های درگاهی با شبکه برق های مجاور اقدام می­گردد.

لازم به ذکر است که مانور فوق با حضور اعضای کمیته مدیریت بحران و مدیریت عامل شرکت و با محوریت امور دیسپاچینگ و مخابرات در تاریخ ۱۱/۱۱/۱۴۰۱ باموفقیت انجام و درپایان پیشنهادات مورد نظر جهت اجرای هرچه بهتر سناریوهای بازیابی مورد بررسی قرار گرفت.

 

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی